Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudet i ipoden.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är en nybliven ägare till en ipod gen 3 40 gb.. Jag har hört att ljudet i dem ska vara jättebra men blev hanska beviken när jag fick min... När man lyssnar på en låt å det blir vissa partier där basen blir lite extra hög så knastrar det i hörlurarna. Jag vet inte om jag har fel inställningar eller om det ska vara så. Vad kan jag göra??

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-15 15:04
Ursprungligen av w_robin88:

Jag är en nybliven ägare till en ipod gen 3 40 gb.. Jag har hört att ljudet i dem ska vara jättebra men blev hanska beviken när jag fick min... När man lyssnar på en låt å det blir vissa partier där basen blir lite extra hög så knastrar det i hörlurarna. Jag vet inte om jag har fel inställningar eller om det ska vara så. Vad kan jag göra??

1. Du är säker på till att börja med att det inte är låten som det är fel på?

2. Har du provat hörlurarna med någon annan enhet, en CD spelare eller datorn eller liknande? låter det bra? Om det låter illa där också så är det ju lurarna det är fel på. (troligast... jag har fått 2 par nya lurar av apple för att dom har gått sönder, bara o anmäla skadan på deras hemsida så kommer ett par nya hem till dig).

3. Har du provat några andra hörlurar i iPoden? låter det bra? om det låter illa där så är du nog tyvärr tvugen att skicka iPoden på lagning till apple. även där är det bra om du anmäler skadan på deras hemsida så får du hem ett paket som du ska skicka iväg iPoden i. sedan tar det lite tid så kommer den tillbaka eller så får du en ny, beroende på skadan.

Lycka till!

Det är i alla fall inget fell på lurarna eftersom jag provade att spela upp exakt samma fil på datorn som ligger på ipoden... Ljudet blev mkt bättre på datorn både fylligare och renare.. så vad är problemet?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-15 16:14

har du provat som jag skrev i punkt 3? om inte så gör det...

AA det har jag gjort.. Ljudet blir bara en gnutta bättre inte mkt.....

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-15 23:04

Då har du nog fått en defekt iPod tyvärr.. hör av dig till apple support... så får du skicka in den på lagning :/

  • Medlem
  • 2004-07-21 15:59

Eller så är det helt enkelt bara den inbyggda EQ:n som jag har förstått är värdelös. Spelar du iPoden utan EQ och ändå har distortion så kan det bero på volymen på låtarna. Det finns en hel hord av inlägg om detta problem med iPoddens EQ, men ingen verkar ha någon vidare lösning på problemet. Det enklaste är att slå av EQ:n och stänga av volymkorrektionen. Då bör det inte dista.

1
Bevaka tråden