Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shure E2c för 399:- (ord. 950:-)

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av rikardherminge:

Off topic: Kan man höra stor skillnad på mp3or med 128kbps, 192kbps och 320kbps? Jag förstår att man kan det, men hur bra lurar behöver man för att det ska vara en tydlig skillnad?

Behövs inte alls bra lurar, jag hör skillnad med originallurarna, men det kanske är för att jag har ett tränat öra...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-20 14:14
Ursprungligen av Kinky_link:

Behövs inte alls bra lurar, jag hör skillnad med originallurarna, men det kanske är för att jag har ett tränat öra...

Jag kanske inte har märk någon skillnad, då de flesta mp3or jag har är 192kbps, men är det lätt att höra skillnad på 192 och 320? Vad är det som blir hörbart bättre?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-20 14:24
Ursprungligen av rikardherminge:

Jag kanske inte har märk någon skillnad, då de flesta mp3or jag har är 192kbps, men är det lätt att höra skillnad på 192 och 320? Vad är det som blir hörbart bättre?

Nej det är inte speciellt lätt där uppe... det är små detaljer men dom hörs om man vet vad man ska lyssna efter.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-20 14:56
Ursprungligen av kainen:

Nej det är inte speciellt lätt där uppe... det är små detaljer men dom hörs om man vet vad man ska lyssna efter.

Då låter det ju som om det är bäst att _inte_ veta vad man ska lyssna efter, det blir lättare att uppskatta den kvalitén man får.

Vad tycker du är den bästa bitraten, om man ser till ljudkvalité kontra filstorlek? Är det värt extra MB för att få 256 eller 320 kbps? Jag har just nu en iPod mini och KOSS Porta Pro eller The Plug, men förhoppningsvis snart Shure E2c.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-21 11:00
Ursprungligen av rikardherminge:

Då låter det ju som om det är bäst att _inte_ veta vad man ska lyssna efter, det blir lättare att uppskatta den kvalitén man får.

Vad tycker du är den bästa bitraten, om man ser till ljudkvalité kontra filstorlek? Är det värt extra MB för att få 256 eller 320 kbps? Jag har just nu en iPod mini och KOSS Porta Pro eller The Plug, men förhoppningsvis snart Shure E2c.

Så sant... det är inte värt att veta vad man ska lyssna efter... fast sitter man tex i en bil så hör man det inte pga allt ljud runtomkring... eller om man e ute o går... förhållandena ska vara optimala isf

Jag brukar rippa ner skivor med EAC (exact audio copy) och sedan koda dom i VBR (variable bit rate) med en minimum medel bitrate på 192... (använder LAME) det räcker till det jag har mp3 till... om jag ska finlyssna så blir det CD i stereon istället

  • Oregistrerad
  • 2004-07-20 16:01

Jag klarar nästan inte lyssna på 128kbps, iaf inte om det är med en dålig encoder de är encodade. hUA

  • Oregistrerad
  • 2004-07-21 10:52

Någon som hört något från JoS ang felaktigt pris?

  • Medlem
  • 2004-07-21 19:46
Ursprungligen av rikardherminge:

Någon som hört något från JoS ang felaktigt pris?

Nej, jag har ännu inte hört något, trots att jag mailade JoS i måndags. Jag är glad så länge det är tyst! "Inga nyheter är goda nyheter!"

  • Oregistrerad
  • 2004-07-22 01:19

det är inte klart än!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-22 08:23

Evrion: Var ser du att dom inte kostar 399 i den tråden??
Står absolut ingenting om att dom inte skulle kosta 399 där...

Bara rena spekulationer.. Ingen från Jens of Sweden har uttalat sig varken på sweclocker eller på deras egna support forum..

Sen att jämföra tela fallet med detta är ju ren bs... I telia fallet var det uppenbart att det var fel märkning.. Det är det inte med Shure hörlurarna..

jag har inte fått nån information av jens of sweden än om nån felaktig prisättning eller annat, någon som kontaktat dem som vet om "vi" får dem för 399? isåfall borde dem komma snart eftersom det var ett tag sen jag beställde

  • Oregistrerad
  • 2004-07-26 16:24

Är det någon som har hört nått.... Det är jäkligt dålig stil av jos att inte svara på e-mail eller ge oss någon information hur det blir....Verkar inte ens svara på telefonen....

  • Oregistrerad
  • 2004-07-26 16:45

Hittade det här på jos forum ang shure e2c:

Bigman
Moderator

Joined: 16 Mar 2003
Posts: 2568
Location: Nyköping Sweden

Har snackat med Jens precis och han satt att den ska skickas imorgon.
Dom har fullt upp på kontoret och har blivit lite försenade! Vi hoppas du har förstående med detta Är ju ändå semester tider för dom men inte mig
_________________
//Med vänliga hälsningar
Teamet på Jens Of Sweden

Hoppas att det stämmer och att man snart får sin efterlängtade snäckor.......

899 är ju ionte ens billigt. då är dom billigare på webhallen UTAN rea.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=26440&traff=1

  • Oregistrerad
  • 2004-07-26 20:20
Ursprungligen av Magge:

Ett bra erbjudande: Hos Jens of Sweden kan man just nu beställa hörlurarna Shure E2c för blott 399 kronor. Det är riktigt billigt! (Har Jens varit ute och snattat? )

http://www.jensofsweden.com/store/default.asp?base=7

Bästa pris hos pricerunner är 791:-

Jag är så advunsjuk på att ni lyckades hinna köpa dom för 399 kr. Hoppas ni får dom bara.
Jag var i gotland när dom gick för 399:-.

Raptor

De som fick orderbekräftelser på 399:- måste ju få rätt.

Ursprungligen av GuitarFReak:

De som fick orderbekräftelser på 399:- måste ju få rätt.

Man kan ju alltid hoppas, men det var över en vecka sedan jag beställde så det är ju lite oroveckande lång tid. Däremot har de inte hört av sig, vilket de borde gjort om de ville rätta till eventuella fel!

Eller att dom har Semester.
Som resten av sverige och ligger lite bak, kanske.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 10:45

Glada nyheter till alla som beställt för 399:-
Stod på deras forum

Hej,

Vi förstår att många ställt sig frågande till varför priset ändras så snabbt på vår hemsida på Shure E2c, de kostade 399 kronor under tre dagar och ändras sedan till 899 kr. Det har helt enkelt skett ett misstag från vår sida och priset stämmer inte. Det handlar om en felmärkning av oss.

Vi kommer dock undantagsvis att skicka ut de ordrar som gjordes till priset 399 kr. Detta av good-will skäl trots att det handlar om en felmärkning.

Det kommer ta cirka 1 - 2 veckor att processa igen alla hundratals ordrar som kom in. Vi lovar dock att försöka snabba på samtliga ordrar så mycket som möjligt.

Bästa hälsningar

Jens of Sweden

Ursprungligen av jimpan:

Glada nyheter till alla som beställt för 399:-
Stod på deras forum

Hej,

Vi förstår att många ställt sig frågande till varför priset ändras så snabbt på vår hemsida på Shure E2c, de kostade 399 kronor under tre dagar och ändras sedan till 899 kr. Det har helt enkelt skett ett misstag från vår sida och priset stämmer inte. Det handlar om en felmärkning av oss.

Vi kommer dock undantagsvis att skicka ut de ordrar som gjordes till priset 399 kr. Detta av good-will skäl trots att det handlar om en felmärkning.

Det kommer ta cirka 1 - 2 veckor att processa igen alla hundratals ordrar som kom in. Vi lovar dock att försöka snabba på samtliga ordrar så mycket som möjligt.

Bästa hälsningar

Jens of Sweden

Va gött!
Då blir det kanske sommarens kap ändå

  • Medlem
  • 2004-07-27 18:14

Så väldigt jättebra! Då kommer lurarna kanske samtidigt som min mini kommer tillbaka från reparationen! :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 18:45

Någon som har fått sina lurar än eller? de verkar ta ett tag för dem att skicka ut lurarna......

Precis som det stod så får du gott vänta:

Citat:

Det kommer ta cirka 1 - 2 veckor att processa igen alla hundratals ordrar som kom in. Vi lovar dock att försöka snabba på samtliga ordrar så mycket som möjligt.

...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-31 00:06

De kan ju inte räkna med att alla läser på deras forum. Tycker det är lite svagt att man inte fått någon information eller ens ett ljud från dem sedan bekräftelsen. Är det nu längre leveranstid än vanligt så vill jag gärna ha reda på det.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-01 12:54

Fick mail idag att lurarna hade skickats till mig nu i helgen! Hoppas att det stämmer och att de dyker upp i början av veckan!

Ursprungligen av jimpan:

Fick mail idag att lurarna hade skickats till mig nu i helgen! Hoppas att det stämmer och att de dyker upp i början av veckan!

Jag fick också ett mail från jens of sweden idag. Det stod att lurarna hade skickats under helgen, så de borde komma under början av nästa vecka! Nice .
Gjorde min beställning: 2004-07-18 17:28:37

  • Oregistrerad
  • 2004-08-01 15:28

Jag har då inte fått något brev

  • Medlem
  • 2004-08-01 15:30

Inte jag heller. Jag beställde "2004-07-18 14:01:47". Jimpan, när beställde du dina lurar?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-01 16:15

den 16/7 men jag skickade ett mail och frågade när de skulle komma och då fick jag tillbaka svar idag:)

Bevaka tråden