Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad skall jag göra?!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-19 22:33

Hej.

Jag köpte en iPod 3G 15GB idag hos Teknikmagasinet. Ingen på teknikmagasinet sade något om en ny version av iPod. Jag betalade 3199:- för iPoden och 299:- för USB-kabeln och åker hem. Och vad ser man? Jo, att den nya iPoden släppts och att den jag precis köpt för 3.500:- har utgått. Vad skall jag göra?! :eek:
Skall jag återlämna iPoden för att byta mot den nya som kostar exakt lika mycket och som dessutom redan innefattar en USB-kabel, eller behålla den jag har?
Det fruktansvärt jobbiga är att jag skall åka en herrans massa bil den närmaste veckan, och därför verkligen skulle vilja ha en iPod. Men, det känns ju helt sjukt att jag fått betala fullpris för en utgången maskin.

Skall jag återlämna iPoden, eller försöka be om att få den i rabatt?
Vad skiljer egentligen mellan 3G och 4G? Är det värt allt tjafs jag kommer att ställas inför?

Tack på förhand!

Det huvudsakliga är väl den förbättrade batteritiden och dom 5 extra gigabytesen. Jag personligen tycker 3G är snyggare än 4G

  • Medlem
  • 2004-07-19 22:56

Jo, egentligen är jag rätt nöjd. Problemet är bara att jag känner mig så lurad, eftersom jag köpte den efter att Apple lanserat den nya. Vad fasen skall jag göra? Jag har ju betalat samma pris som den nya kostar + 300:- för kabeln som numera ingår.

Om jag vore du skulle jag byta in iPoden och köpa 4g ipoden istället !

  • Medlem
  • 2004-07-19 23:04
Ursprungligen av Patrikb:

Om jag vore du skulle jag byta in iPoden och köpa 4g ipoden istället !

Ja, det får väl bli så... Det känns pissigt värre dock. Jag hade sett fram emot denna dag hur länge som helst. Nu får jag dessutom inte med mig någon iPod på semestern.

det skulle inte jag göra..jag köpte min 3G ipod 40 gb för typ en vecka sen jag ska fan inte byta till nån 4G , tycker inte att den va snygg med de där hjulet

  • Medlem
  • 2004-07-19 23:10

Ok? Men känns lite surt att inte byta, då jag "bara" har en 15GB...
Får ringa imorrn och höra vad Teknikmagasinet säger.

okay gör de jag köpte min där också :)..men har du öppnat förpackningen ?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-20 07:17
Ursprungligen av Tiger:

Ok? Men känns lite surt att inte byta, då jag "bara" har en 15GB...
Får ringa imorrn och höra vad Teknikmagasinet säger.

Tänk på att det inte är någon fjärr, dockningsstation eller väska med till den nya. vet inte hur mycket man får med till 15gb versionen men fjärren ingår i den iaf eller?

Klart han har, men han lär få byta ändå..

dom sa till mej att jag inte fick byta den om jag öppnade den men hoppas

Byt till G4, den extra batteritiden och det mer stilrena yttret är skäl nog. Det är värt att vänta lite längre på den...

Jo, jag tänkte precis samma sak som du när jag hade beställt min 15GB på Apple Store förrförra fredagen. Jag blev dock ganska glad när jag fick veta att jag fick en 4g på 20gb iställtet.

Dock hade jag intalat mig innan att "jag behöver inte dom där extra 5 GBen och den extra batteritiden"

Kontentan? Köp alltid iPod av en riktig återförsäljare, typ AppleStore

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-07-19 23:30

Well, människorna på teknikmagasinet visste säkert inte att det kommit en ny. De får ju inte reda på sådant i förväg, och det är nog inte troligt att ens deras inköpsavdelning får reda på det samma dag som den släpps.

Well, vad gäller om du skall lämna tillbaka den så har du väl en eller två veckors öppet köp från teknikmagasinet. Om du inte öppnat den så bör det inte vara några problem, men har du öppnat den får du nog tjata lite. Dock är det inte så troligt att de kan vägra dig att ta tillbaka den. Konsumentköpslagen är ganska stark...

Om jag var dig skulle jag undersöka hur länge det kan ta att få en ny 4G ipod och sedan väga de extra 5 GB, batteritiden och designen (om du gillar den) mot den tiden du behöver vänta på en 4g ipod.

/arvid

Tiden kan jag svara på.

Snipp-snipp från mail från Apple:

Vi räknar med att börja kunna leverera nya iPod senast den 26 juli 2004.

  • Medlem
  • 2004-07-20 08:28

Ja, svårt detta. Jag behöver egentligen inte de extra 5GB och batteritiden vet jag ej, då jag inte vet hur länge G3:an egentligen håller sig vaken. Räcker G3:ans batterilängd? Spelar det egentligen så stor roll om det är 8h eller 12h?
Jag tycker faktiskt också att G3:an har snyggare design, och storleken är ju i prinsip den samma.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-20 08:44
Ursprungligen av Tiger:

Ja, svårt detta. Jag behöver egentligen inte de extra 5GB och batteritiden vet jag ej, då jag inte vet hur länge G3:an egentligen håller sig vaken. Räcker G3:ans batterilängd? Spelar det egentligen så stor roll om det är 8h eller 12h?
Jag tycker faktiskt också att G3:an har snyggare design, och storleken är ju i prinsip den samma.

8h räcker... iaf för mig. men när jag kör den i bilen så är den kopplad till en billaddare så då är det inga problem... annars har jag den bara när jag går till jobbet (15min) eller åker till stan i ett par timmar. 8h räcker ju långt då...

  • Medlem
  • 2004-07-20 09:35
Ursprungligen av kainen:

8h räcker... iaf för mig. men när jag kör den i bilen så är den kopplad till en billaddare så då är det inga problem... annars har jag den bara när jag går till jobbet (15min) eller åker till stan i ett par timmar. 8h räcker ju långt då...

Det är sant. Jag behöver inte "det allra senaste", det är mest det att jag känner mig lite lurad när allt hände samma dag liksom. Skall se om jag kanske kan få ett deal av Teknikmagasinet, då jag gärna behåller min G3 som jag köpt.

1
Bevaka tråden