Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny VD för Apple Sverige

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skall vi hålla tummarna och önska honom välkommen?

Vem blev det?

Från macpressen.se

"Svenska Apples VD Ole Andersen lämnar nu över till Oscar Bjers som ansvarig för Apple i Norden. Bjers har tidigare verkat som VD och försäljningsansvarig på IT-konsulten Icon Medialab.

Danske Ole Andersen lämnar Apple efter 13 år för att istället arbeta i styrelsen i ett par danska företag.

– I mina ögon har Apple aldrig varit så starkt som idag, säger Andersen."

Är det bra? Med en fd VD för Icon?

[ 08-11-2001: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

Hmm. Besöker ni fortfarande MacPressen?

Hmm...har jag missat nått? Varför skulle vi inte göra det?

Nu är vi off topic, kanske värt en egen tråd, men visst besöker man MacPressen! Varje dag faktiskt. Bra nyheter och Sveriges mest snabbladddade sidor (vilket är värt inte så lite).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-11-08 20:52

fortsättning på offtopic: visst besöker man macpressen! De kör ju sin webserer på Mac OS , sidorna går snabbt att ladda och de skriver om intressanta grejer!

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2001-11-08 23:53

Dessutom kan det inte finnas för många macställen att besöka. Klart att vi besöker alla ställen. Ju fler bra macställen att besöka desto bättre.

Så, heja på för Macpressen - och heja på för 99mac.

OF: Snabbladdade sidor? Sitter ni hela högen och kör lokalt på deras server eller?

Nog med off-topic nu förresten, personligen så jag tror nog vi överlever en fd VD från självaste Icon. Det mesta (även marknadsföringen) bestäms ju på annan plats och av andra personer.

[ 10-11-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Det viktiga är väl att det är en handlingskraftig person som ser till att vända den negativa bilden "vi alla" fått på sistone av svenska apple. Någon som kan återupprätta förtroendet mellan företag och användare, om han eller hon kommer från Icon eller Ica spelar ju mindre roll.

En sak är säker. Han har inte lång tid på sig att visa att han vill något, med tanke på hur dåligt svenska apple har skötts.

1
Bevaka tråden