Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man köpa applecare efter och i en annan butik?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-25 14:36

Tjo, Här kommer en knivig fråga: Jag har beställt min ipod från apple store, men jag hade inte råd med applecare just då, jag tänkte köpa den senare på inwarehouse (dom kräver inte kreditkort, jag fick använda farsans på apple store, han går nog inte med på det en gång till). Går detta bra, eller registreras apple care genom att man köper den samtidigt som ipoden?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-26 08:52

Vad ska du med applecare till? onödigt o kasta pengar på det när du ändå har rätt att få din pod utbytt/lagad i 2år om den går sönder med hjälp av konsumentköplagen. ?

Ursprungligen av kainen:

Vad ska du med applecare till? onödigt o kasta pengar på det när du ändå har rätt att få din pod utbytt/lagad i 2år om den går sönder med hjälp av konsumentköplagen. ?

1 år är det faktiskt man får apple garanti

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-26 12:49
Ursprungligen av minipod:

1 år är det faktiskt man får apple garanti

Ja men dom kan INTE ändra på konsumentköplagen... om det fanns ett fel på den när man köpte den men det inte visar sig föränn efter 1år och 11 månader så är dom fortfarande skyldiga att fixa det.

Här har du en länk till konsumentverket:
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=656&lngArticleId=160

Ursprungligen av kainen:

Ja men dom kan INTE ändra på konsumentköplagen... om det fanns ett fel på den när man köpte den men det inte visar sig föränn efter 1år och 11 månader så är dom fortfarande skyldiga att fixa det.

Här har du en länk till konsumentverket:
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=656&lngArticleId=160

[FONT="Verdana"]Lagen gäller fabriks fel. Inte batteri byten som är förslitnigs skada.
Och dom skriver att batteriet bara klarar av 300 laddningar och sedan försämras.
Men med apple care så kan man bytta batteri för det ingår i det priset.[/FONT]

Ursprungligen av THORVALD:

[FONT="Verdana"]Lagen gäller fabriks fel. Inte batteri byten som är förslitnigs skada.
Och dom skriver att batteriet bara klarar av 300 laddningar och sedan försämras.
Men med apple care så kan man bytta batteri för det ingår i det priset.[/FONT]

Annars gör man ju så att man byter batteriet precis innan garantin går ut.

Ursprungligen av Evrion:

Annars gör man ju så att man byter batteriet precis innan garantin går ut.

[FONT="Verdana"]Men då måste man göra det inom ett år.
Det ska ta 300 laddningar innan det börjar försämras.
så då får man ta och ladda varje dag och urladda det totalt.
Men vad vet jag om hur garantierna funkar.
Jag har ingen ipod "än". TYVÄRR. [/FONT]

  • Medlem
  • 2004-07-26 14:28

Batterigarantin gäller när batteriet har förlorat 50% av sin kapacitet, något man knappast uppnår på ett år ;P

  • Medlem
  • 2004-07-26 12:34
Ursprungligen av kainen:

Vad ska du med applecare till? onödigt o kasta pengar på det när du ändå har rätt att få din pod utbytt/lagad i 2år om den går sönder med hjälp av konsumentköplagen. ?

apple care kostar 700 kr, batteribyte kostar 1200 utan garanti.

Det är ju skitbra! Slipper man köpa Applecare för 700 spänn

Säljaren jag pratade med på Apple Store sa att det gick att köpa senare.

  • Medlem
  • 2004-07-26 22:18
Ursprungligen av DrRotmos:

Säljaren jag pratade med på Apple Store sa att det gick att köpa senare.

w00t ;0

Ska nog nyttja mina 50€ rabatt på en Apple Care, och möjligtvis ett skin till den när dom kommer och/eller ett Belkin Battery Pack for iPod

Ursprungligen av DrRotmos:

Ska nog nyttja mina 50€ rabatt på en Apple Care, och möjligtvis ett skin till den när dom kommer och/eller ett Belkin Battery Pack for iPod

Hur fick du 50€ (euro?) rabatt :)?

Jag beställde den 9/7 och har inte fått den än

Ursprungligen av DrRotmos:

Jag beställde den 9/7 och har inte fått den än

Fick man 50€ rabatt om man beställde då?
Jag beställde den 3/6 och fick den den 16/6

Ursprungligen av minipod:

Fick man 50€ rabatt om man beställde då?
Jag beställde den 3/6 och fick den den 16/6

Nej, det är för att jag har fått vänta så länge.

Ursprungligen av DrRotmos:

Nej, det är för att jag har fått vänta så länge.

Okej, vad tålmodig du är

1
Bevaka tråden