Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försämrad batteritid med hög bitrate?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 19:21

Håller på och lägger över cd-samlingen i iTunes i 192 kb/s, men blir plötsligt fundersam: Försämras batteritiden mycket av att iPoden måste läsa av hårddisken oftare ät med t.ex. 128 kb/s? De där tolv timmarna kan ju flyga bort ganska lätt ändå...

Mja, eftersom att låtar me högre bitrate blir något större så blir iPodens cacheminne snabbare fyllt -> hårddisken får jobba något oftare.

• Oregistrerad
  • 2004-07-29 17:00
Ursprungligen av GuitarFReak:

Mja, eftersom att låtar me högre bitrate blir något större så blir iPodens cacheminne snabbare fyllt -> hårddisken får jobba något oftare.

är det något som man märker av mycket, dvs ska man rippa sina cd-skivor kasst för att kunna njuta längre av musiken?

• Medlem
  • Örebro
  • 2004-07-29 18:36
Ursprungligen av raadik:

är det något som man märker av mycket, dvs ska man rippa sina cd-skivor kasst för att kunna njuta längre av musiken?

Hmmm, känns som om du svarar på frågan själv... kasst och njuta hör inte ihop.

• Oregistrerad
  • 2004-07-29 19:34

Jag vill inte tumma på kvaliteten på min musik. Tänk på att du ska ha din samling en lång tid förmodligen, sen tror jag inte det spelar så stor roll för drifttiden av iPoden. BTW, jag fick för mig att det skulle vara eftersom processorn fick jobba mer som den skulle dra mer ström isåfall. Det är förmodligen en kombination av dem båda.

1
Bevaka tråden