Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lång tid för laddning

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt en Ipod Mini. Men tycker laddningen tar lång tid. Använder nätadaptern och efter 5 timmar visas fortfarande inte symbolen för fulladdat batteri. Någon som upplevt samma sak?

Det tar lång tid!

4 timmar hade jag hört...

• Medlem
  • 2004-07-31 22:47

När den e klar ska väll hela batteriet i displayen va fullt så att säga? jag som undrar :D. Blev rädd för att ja inte laddat den helt klart när ja ladda första gången.

Mvh Martin. Hur lång tid höll era batterier första laddningen? Min batteri mätare har i ett litet sträck kvar å då kanske ja inte har lyssnat mer än en två timmar men pillat med den en del. Men har hört att de kan ta ett antal laddningar innan batteri mätare börjar stämma. Läst om folk vars batterimätare var i botten som fortfarande kunde lyssna i ca fyra timmar till.

batterimätaren kommer aldrig börja stämma den suger helt klart.
däremot så kommer batterikapacitetet öka. låt säga första 4-5 gångerna du laddar/laddar ur batteriet,
mitt höll typ 3-4 timmar första gången... sen ökade det och nu är det på strax över 8 timmar.
men mätaren är på noll o inget efter 5-6 timmar typ

• Medlem
  • 2004-07-31 23:11

Ok. Men det med mätaren bör väll apple kunna fixa i nästa mjukvaru upgradering? När ni går in på upgrade programmet vad har ni för verision då? min står det 1.1 (uppgraderad).

Mvh Martin

• Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-31 23:26
Ursprungligen av Nymf:

Ok. Men det med mätaren bör väll apple kunna fixa i nästa mjukvaru upgradering? När ni går in på upgrade programmet vad har ni för verision då? min står det 1.1 (uppgraderad).

Mvh Martin

iPod minis senaste uppgradering är ju 1.1, iPod 4G är 3.0, iPod 3G 2.2 och 1-2G 1.4...

• Medlem
  • 2004-07-31 23:31
Ursprungligen av Legolas:

iPod minis senaste uppgradering är ju 1.1, iPod 4G är 3.0, iPod 3G 2.2 och 1-2G 1.4...

Fint. Kommer det programmet att "säga" till mig när nya uppgraderingar kommer? Jag tror inte jag har registrerat min ipod på internet. Kan detta ha nån betydelse med tanke på uppgraderingar. Alltså måste man registrera sin ipod över internet för å få he de senaste uppgraderingarna?

Mvh Martin

• Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-31 23:37
Ursprungligen av Nymf:

Fint. Kommer det programmet att "säga" till mig när nya uppgraderingar kommer? Jag tror inte jag har registrerat min ipod på internet. Kan detta ha nån betydelse med tanke på uppgraderingar. Alltså måste man registrera sin ipod över internet för å få he de senaste uppgraderingarna?

Mvh Martin

Jag är inte säker men jag tror inte att programmet "säger ifrån". Du får gå in här å kolla lite då och då. Men du behöver inte registera dig för att få ladda ner uppgraderingarna.

• Medlem
  • 2004-08-01 00:03

Finfint. Vet du vilken version av itunes som följde med på cd:n man fick till? Ja ladda hem itunes 4.6 men e lite osäker på om ja ska installera det. Är det ett "helt" nytt itunes eller uppgraderar det bara den gammla versionen man fick till ipoden?

Mvh Martin

• Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-01 00:09
Ursprungligen av Nymf:

Finfint. Vet du vilken version av itunes som följde med på cd:n man fick till? Ja ladda hem itunes 4.6 men e lite osäker på om ja ska installera det. Är det ett "helt" nytt itunes eller uppgraderar det bara den gammla versionen man fick till ipoden?

Mvh Martin

Hmm, jag vet inte vad det är för iPod du har och hur ny den är så det är lite svårt att säga, men om du laddar hem iTunes 4.6 och installerar det så uppgraderar den bara, allting blir som vanligt, ditt bibliotek sparas och dyker upp när du startar ditt "nya" iTunes...

• Medlem
  • 2004-08-01 00:16
Ursprungligen av Legolas:

Hmm, jag vet inte vad det är för iPod du har och hur ny den är så det är lite svårt att säga, men om du laddar hem iTunes 4.6 och installerar det så uppgraderar den bara, allting blir som vanligt, ditt bibliotek sparas och dyker upp när du startar ditt "nya" iTunes...

Ok har en sprojlans mini jag. Det borde väll igentligen inte vara så stora problem för ipod å fixa batterimätar problemen i nya uppgraderingar av programvaran i ipoden (Diskuterat längre upp i tråden).

Mvh Martin

Ett tips är att ladda batteriet ofta om man använder det ofta. iPod batterierna håller samma kapacitet ca: 800 laddningcykler. (vilket för övrigt gäller typ alla batterier av den typen som finns i en iPod)

300 fulla laddningar står det på deras hemsida.
Innan det börjar försämras.

• Medlem
  • 2004-08-01 15:17
Ursprungligen av Kellogs:

Ett tips är att ladda batteriet ofta om man använder det ofta. iPod batterierna håller samma kapacitet ca: 800 laddningcykler. (vilket för övrigt gäller typ alla batterier av den typen som finns i en iPod)

Alltså inte ladda ur det helt hela tiden utan kanske barar de första laddningarna å sen ladda när de kanske e en 30-40%procent kvar? Nån som har prövat å volumeboosta sina låtar på en ipod mini?

Mvh Martin

1
Bevaka tråden