Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gravering?

Tråden skapades och har fått 149 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har funderat ett tag på det här med gravering. Ska man gravera eller inte? Ska man gravera något vill man ju gravera något som blir personligt och gör så att sin iPod skiljer sig från mängden, men samtidigt blir det väl lite knepigare att sälja en sån...

Fick dock några förslag på "diskreta" graveringar.

"#1 Edition" (På två rader)
"1st Edition" (På två rader)
"Gold Edition" (På två rader)
"Custuom-made"

Eller likandne, kan man väl kanske "lura" en eventuell "blocketköpare" att det är något speciellt med just denna :rolleyes:

Vad har ni andra graverat?
Fler tips!!!

/Anders

Mitt namn

Samma som Evrion mitt namn därför att jag inte har några planer på att sälja iPoden.

Jag drog till med

In memory of
Joe Strummer

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-01 21:43

Mitt namn...

hans namn

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-01 23:12
Ursprungligen av Anders_hoffman:

"Custuom-made"

Vore väll dumt eftersom det är väldigt felstavat

"låt musiken tysta munnen."

(är känd för att prata för mkt ibland... :/ )

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-02 10:31
Ursprungligen av kainen:

Vore väll dumt eftersom det är väldigt felstavat

Ja.. och det är ju ditt "väll" också.. (förlåt, var tvungen.. :rolleyes: )

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-02 10:36
Ursprungligen av gurne:

Ja.. och det är ju ditt "väll" också.. (förlåt, var tvungen.. :rolleyes: )

hehe... jag antar det... I had it coming

"Tala är silver men lyssna är guld"

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-08-02 09:07

The sky is not the limit.
The Ground is.

Ursprungligen av MacTim:

The sky is not the limit.
The Ground is.

sko reklam? cooolll

Själv valde jag: iPod. Do You?

Tyckte det var smått vitsigt.... :rolleyes:

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-10-31 18:02
Ursprungligen av Carl-Johan:

Själv valde jag: iPod. Do You?

Tyckte det var smått vitsigt.... :rolleyes:

ahahah, den var så dålig att den var bra!
kommit på de själv? de va faktist bra
jag funderade på att skriva nått i stil med
WARNING
Contains stolen music
(lite snott av nån annan på forumet)

  • Medlem
  • 2004-08-14 11:36

Jag drog till med: omnia mea mecum porto = jag bär allt mitt med mig (som Cicero kläckte ur sig en gång tiden)
Jag tyckte det var lite coolt, dels så kan man ju tolka det som det viktigaste bär jag med mig (=iPod) eller så kan man se det som lite självironisk kritik mot mitt prylbögeri, d v s det viktigaste jag bär med mig är mina efarenheter, min kunskap, mina minnen osv (och inte några materiella ting). En annan fördel är att iPoden blir lite mer unik och det kanske avhåller nå´n klåfingring jäkel från att lägga rabarber på den!?
Sedan tänkte jag att det var bra att inte skriva sitt namn om jag nå´n gång vill byta upp mig.

Jag skippade gravering helt eftersom det skulle ta 5-7 dagar längre att få den då, alldeles för lång tid, jag är desperat nu.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-14 13:13

Jag har inte heller någon gravering på min ipod. Hade inte det på den förra heller. Orka vänta

Gravering

Kan man få den graverad efter att man har köpt den?

  • Medlem
  • 2004-08-19 22:38
Ursprungligen av paldiski:

Kan man få den graverad efter att man har köpt den?

Nej.

Jag skippade gravyr. Misstänker att man kommer tröttna/komma på något bättre rätt så fort.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-19 22:59
Ursprungligen av paldiski:

Kan man få den graverad efter att man har köpt den?

Bara o lämna in den hos en guldsmed.. lär iofs kosta en slant men går går det ju.

Skrev mitt namn + e-mail. Då finns det ju en liten chans att man får tillbaka den om man skulle tappa den. Fast jag antar att chansen är väldigt liten...

Ursprungligen av Stenke:

Skrev mitt namn + e-mail. Då finns det ju en liten chans att man får tillbaka den om man skulle tappa den. Fast jag antar att chansen är väldigt liten...

Jobbigt om du en dag blir tvungen att byta mailadress

För mig blev det: Namn
Personnummer

Inget jag tänkt byta de närmaste åren iaf:D

Ursprungligen av Anders_hoffman:

Jobbigt om du en dag blir tvungen att byta mailadress

För mig blev det: Namn
Personnummer

Inget jag tänkt byta de närmaste åren iaf:D

Å andra sidan kanske man har sin mail på kanske 2 års sikt vilket är ungefärlig tid att använda sin ipod innan det är dags att byta upp sig... Men personnummer är en bra ide

Gravering

Fattar inte att så många graverar sitt namn och annat som gör den intill omöjlig att sälja sen. Visst ni säger att ni inte ska sälja men det lär låta annorlunda när tex G5 kommer...

Tips på gravering:
Gratis är gott

  • Oregistrerad
  • 2004-08-31 16:11

På min står det

Bite my shiny, metal ass.

Lite Futurama humor. Bender rules!

Förhoppningsvis har man ett fodral på den så det syns inte ändå.

´Jag skrev:

Hey Hoe Lets Go
Slutty Hoe Timbo

det e rätt soft

Jag skulle ha "låt musiken tysta munnen." men fick "lt musiken tysta munnen". Inga svenska tecken alltså. Blev erbjuden att få en ny iPod...men, hehe, är inte beredd att gå igenom den eviga väntan igen, så då fick jag (ska få) 50 euro istället.

Det skumma var ju att graveringen godkändes och bekräftades...men ändå blev det fel. :/

Ursprungligen av mackanmartinez:

Jag skulle ha "låt musiken tysta munnen." men fick "lt musiken tysta munnen". Inga svenska tecken alltså. Blev erbjuden att få en ny iPod...men, hehe, är inte beredd att gå igenom den eviga väntan igen, så då fick jag (ska få) 50 euro istället.

Det skumma var ju att graveringen godkändes och bekräftades...men ändå blev det fel. :/

Jag skrev mitt namn Pär och det gick bra. Blev väl något fel i fabriken när dom gjorde din.

Bevaka tråden