Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod 1G 5GB med Windows?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-01 20:16

tjena,

ngn som vet om man kan använda en iPod 1G (5GB) med Windows? Den funkade ju bara med Mac när den kom men fixade Apple stöd för PC med Firmware uppdatering även för den modellen? Eller är det ngt som skiljer i hårdvara med iPod 2G?

Jag tänkte att brorsan skulle ärva min när jag köper nytt men han har bara peze....

//mattan

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-04 16:42

Ingen som vet?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-04 17:28
Ursprungligen av mattan:

Ingen som vet?

tydligen inte...

  • Medlem
  • 2004-08-04 17:58

Eftersom det är din bror, kanske ni kan prova det på hans PC.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-04 18:14

Han har ingen Firewire än, om det funkar skall jag köpa ett FW-kort. Det är därfär jag behöver veta innan.

  • Medlem
  • 2004-08-04 18:17

Tja, om man ska lita på PDAsupport.com så fungerar den på PC också.

http://www.pdasupport.com/iPod5gbWin.htm

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-04 22:41

hmm, tror iofs att det är rev2 de pratar om på PDAsupport. Den kom i både 5 och 10 GB modeller... får leta reda på en peze med FW och testa.... tack ändå.

  • Medlem
  • 2004-08-05 03:08

jag gick till apple butiken, han formaterade om min ipod mac till Pc ... man fick inte göra så sa hna, asså dom "brukar" inte göra sånt =P men men, ja slipepr köra 2nd program för o få den upphittad i windows.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-05 12:59
Ursprungligen av MDM:

jag gick till apple butiken, han formaterade om min ipod mac till Pc ... man fick inte göra så sa hna, asså dom "brukar" inte göra sånt =P men men, ja slipepr köra 2nd program för o få den upphittad i windows.

Låter bra. Vet du vad han gjorde exakt? En vanlig omformatering mac-till-pc eller ngt specialtrick? Vilken butik var det? Jag skulle gärna ringa och höra med dem.

1
Bevaka tråden