Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till låtar/filer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör man för att lägga till låtar till den samling man redan har i iPod:en? Om man inte sitter vid sin egen dator det vill säga. Om man till exempel vill lägga till ett album från en kompis datorn så frågar iTunes om man vill radera det som redan ligger på IPod:en och sedan lägga till de nya filerna.

Finns det något sätt att komma förbi detta?

Om man vill lägga till andra filer än musikfiler (till exempel filmer) spelar det då någon roll vart i iPoden man lägger dessa. (ipod_control)

Tacksam för svar
/ Jocke

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-03 07:21

Du måste ha ett program som lägger över musiken du vill ha. Alternativt kan du slänga över musiken på ipodens hårdisk genom utforskaren hos kompisen... sedan flytta över det till din dator och lägga över det me ditt iTunes. Om du kör tex ephpod (gratis) så funkar det från din kompis dator...eller om du kör anapod (kostar $25)... jag kör anapod... lättare program o skapa spellistor får man leta efter!

Ursprungligen av kainen:

Du måste ha ett program som lägger över musiken du vill ha. Alternativt kan du slänga över musiken på ipodens hårdisk genom utforskaren hos kompisen... sedan flytta över det till din dator och lägga över det me ditt iTunes. Om du kör tex ephpod (gratis) så funkar det från din kompis dator...eller om du kör anapod (kostar $25)... jag kör anapod... lättare program o skapa spellistor får man leta efter!

Jag har hört talas om ett program som är jättebra jag tror att det hette ngt med iTunes eller liknande
bästa vännen till en iPod...:D

mvh. Olof

varför inte bara köra anapod freeware? kostar inget och är inte mycket sämre

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-03 14:11
Ursprungligen av Evrion:

varför inte bara köra anapod freeware? kostar inget och är inte mycket sämre

För att det inte är freeware... det är trialware och fungerar i 30 dagar har jag för mig. för övrigt är inte $25 nån stor summa pengar direkt.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-08-03 14:06
Ursprungligen av KajimO^:

Hur gör man för att lägga till låtar till den samling man redan har i iPod:en? Om man inte sitter vid sin egen dator det vill säga. Om man till exempel vill lägga till ett album från en kompis datorn så frågar iTunes om man vill radera det som redan ligger på IPod:en och sedan lägga till de nya filerna.

Finns det något sätt att komma förbi detta?

Om man vill lägga till andra filer än musikfiler (till exempel filmer) spelar det då någon roll vart i iPoden man lägger dessa. (ipod_control)

Tacksam för svar
/ Jocke

Det du har problem med är autosynkningen, den kan du stänga av på din iPod (gör det från ditt iTunes hemma), sedan är det inget problem att föra över filer från fler datorer.

Var du lägger övriga filer väljer du själv, enklast är väl att skapa egna mappar för det.

Nån som kan förklara för mig hur man lägger till stora filer som filmer till iPoden?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-06 10:39
Ursprungligen av Rundochfin:

Nån som kan förklara för mig hur man lägger till stora filer som filmer till iPoden?

har du pc eller mac?
på pc så dyker iPoden upp som en ny hårddisk i utforskaren (enligt vissa måste man aktivera inställningen i iTunes men det har jag aldrig behövt göra).
Sen är det bara att kopiera över precis som till vilken hårddisk som helst. Du kan självklart inte titta på filmerna på iPoden men föra över dom till en annan dator.

1
Bevaka tråden