Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriindikator

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick min iPod 20gb 3G igår.
Jag laddade den tills den var klar o drog ut sladden.
När jag började använda den visade indikatorn att batteriet bara var till hälften laddat.

Jag använde den lite för att sedan låta den ligga på laddning under natten.

När jag vakande var den såklart färdigladdad, men när jag satte igång den visade indikatorn att det var kanppt hälften av batteriet kvar!

Jag skulle till jobbet och ville såklart ha musik i öronen så jag använde den de 15min det tar att cykla till jobbet. När jag kom fram så hade indikatorn stigit till nästan fullt....

Sedan dess har den varit igång (3tim). Nu visar indikatorn knappt hälften. Det tyder ju på att batteriet inte är helt värdelöst i alla fall.

Är det någon som vet varför indikatorn lever sitt egna liv? Hur kan jag tillrättavisa den?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-05 10:33
Ursprungligen av r9malte:

Jag fick min iPod 20gb 3G igår.
Jag laddade den tills den var klar o drog ut sladden.
När jag började använda den visade indikatorn att batteriet bara var till hälften laddat.

Jag använde den lite för att sedan låta den ligga på laddning under natten.

När jag vakande var den såklart färdigladdad, men när jag satte igång den visade indikatorn att det var kanppt hälften av batteriet kvar!

Jag skulle till jobbet och ville såklart ha musik i öronen så jag använde den de 15min det tar att cykla till jobbet. När jag kom fram så hade indikatorn stigit till nästan fullt....

Sedan dess har den varit igång (3tim). Nu visar indikatorn knappt hälften. Det tyder ju på att batteriet inte är helt värdelöst i alla fall.

Är det någon som vet varför indikatorn lever sitt egna liv? Hur kan jag tillrättavisa den?

Batterimätaren är lite knepig, allra mest första gångerna du laddar podden. Jag har ingen aning om varför Apple har gjort den sådan, är väldigt irriterande...

Det är sin sak att indikatorer inte är kanonbra. Men att den inte ens kan inse att färdigladdad = fullt batteri då känns det som om något annat inte står rätt till.

Legolas: Hur artar dina problem sig?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-05 12:50
Ursprungligen av r9malte:

Legolas: Hur artar dina problem sig?

Exempel: När jag har fulladdat den, och sätter på den så står mätaren på mitten. Men när jag har lyssnat på ett antal låtar så ändrar sig mätaren och visar att batteriet är fullt...

Håller det i 8timmar sen?

Har du ringt till Apple?
Det kan inte ha något med firmware att göra?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-05 13:37
Ursprungligen av r9malte:

Håller det i 8timmar sen?

Har du ringt till Apple?
Det kan inte ha något med firmware att göra?

Ja, det håller i cirka 7-8 timmar.

Nej jag har inte ringt Apple, har inte riktigt tyckt att det är nödvändigt. Men jag kanske borde göra det eller?!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-05 13:43
Ursprungligen av Legolas:

Ja, det håller i cirka 7-8 timmar.

Nej jag har inte ringt Apple, har inte riktigt tyckt att det är nödvändigt. Men jag kanske borde göra det eller?!

Jag har samma problem... om man nu kan se det som ett problem. den håller ju i drygt 8 timmar iaf...

Batteriindikatorn på iPoden är inte känd för att vara speciellt bra ...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 18:04

De flesta batteri idikatorer som används på teknikprylar brukar vara lite halvtaskiga,
det är inte det att det är svårt att göra de som är bra, utan en bra indikator blir väldigt dyr

  • Oregistrerad
  • 2004-08-15 12:47

jag hade också det "problemet" men jag tycker inte att det är ett problem egentligen när man vet att den kommer att stiga senare.

1
Bevaka tråden