Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra ID3-fixar program

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver ett program som bla tar bort alla space i början och slutet av ID#-taggen för artist, låttitel, album etc. Dessutom så får det gärna kunna göra om samma fält till "Sentence case" dvs Första bokstaven stor resten små...

Någon som vet ett sånt program? Letat men hittar bara program som döper om filnamnen och det klarar ju iTunes bra själv...

Jag använde ett program som hette id3master förut. Det fungerade alldeles utmärkt.

Id3master

Nedladdningen verkar inte funka från den sidan eller är det jag som är för kass på tyska?

Ursprungligen av david.nu:

Nedladdningen verkar inte funka från den sidan eller är det jag som är för kass på tyska?

Den verkar inte funka.. men någon annanstans måste du väl hitta det?

• Oregistrerad
  • 2004-08-10 20:44

Mediatagger

Hallå...

Jag änvänder mediatagger..fungerar super bra!!

http://downloads.zdnet.co.uk/0%2C39025604%2C39055247s%2C00.htm

• Oregistrerad
  • 2004-08-10 20:59

Tag&Rename
http://www.softpointer.com/downloads/TagRename31rc1.exe

Finns fullt med trådar om ID3-program, testa att söka lite vettja!

Testat massa... Bla Tag&Rename, Mediatagger mfl...
Inget av dom jag testat har klarat av det jag söker om jag nu inte missat det...

• Oregistrerad
  • 2004-08-11 00:21

Det där med att ta bort sista "spacet" vet jag inte riktigt vad du menar. Men Tag&Rename klarar att ändra både så att antingen första ordet har stor bokstav eller att varje ord har stor bokstav. Finns ett fält som heter "Case" som man får bocka i och sen välja hur man vill ha det. Samma valmöjlighet finns om man vill synkronisera v1- och v2-taggar.

Vid "1." Har du där du kan ändra Case i taggarna, glöm inte att göra det på både v1- och v2-taggen dock. Vid "2." ser du knappen och fönstret som kommer upp för "Tag Syncronisation".
Hoppas du hittar det!

Ursäkta att bilden blev lite stor

tackar för hjälpen!
orkade inte leta riktigt innan när jag testade...
antar att jag blev avskräkt av alla knappar...
dessutom är det framför allt ta bort "space" funktionen jag var intresserad av.
kan ju förklara lite närmare vad jag menar...

hade innan ca 800 låtar (från mp3s barndom) som antigen i början innehöll ett eller flera space/blanksteg/tomrum eller vad man nu vill kalla det i värsta fall kunde det vara ett tiotal!
så när man kollade i iPoden när tex titeln slutat rulla så såg man bara sista bokstaven på titeln och en massa tomrum... inte så kul eller snyggt

har fixat det nu för hand men skulle vara bra att veta om det finns något program som har funktionen tills nästa gång...

1
Bevaka tråden