Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det någon bra lösning för att använda kalendern?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-10 14:33

Tjo, jag är lite smått besatt av att alltid ha en kalender på mig, så ipoden var en bra lösning, men den är ju så krånglig, just nu är jag tvungen att göra en separat ical-fil i outlook för varje händelse och lägga in manuellt i ipoden, lite krångligt asså, tror inte jag hinner med det när skolan börjar igen.

Finns det inte någon metod så att outlook eller något annat kalenderprogram gör detta automatiskt, ungeför på samma sätt som itunes gör med musik?

EDIT: windowsanvändare

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-08-11 08:33

Kolla den här tråden. Har inte hunnit testa själv än bara... Du kan ju återkomma med info om du testar.

  • Medlem
  • 2004-08-11 10:32

Jag använder iPod Agent för att synca kalender och kontaker mellan ipod och outlook.

Fungerar ypperligt.

Ursprungligen av Toody:

Jag använder iPod Agent för att synca kalender och kontaker mellan ipod och outlook.

Fungerar ypperligt.

Grymmt program...tackar för tipset

  • Oregistrerad
  • 2004-11-15 11:44

Ipod Agent

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Grymmt program...tackar för tipset

Ipod Agent fungerar mycke bra att synca filer med, men det jag undrar är, var i outlook går du in för att fixa med kalendern som du sedan syncar med Ipod Agent.
Kanske en dum fråga men det är fritt att fråga.

Basse du går in under sycronize och sen options där bör man kunna välja outlook grejer (dvs om man har det installerat)

mvh Olof

  • Oregistrerad
  • 2004-11-15 16:46
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Basse du går in under sycronize och sen options där bör man kunna välja outlook grejer (dvs om man har det installerat)

mvh Olof

Did that, men de står nu "Outlook is not avaible so the outlook sync item is not shown".
Lite hjälp tack
Är det så att Microsoft Outlook Express och Microsoft Outlook är olika program?

Ja det är olika program men det ska inte spela ngn roll...jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer än så!

Inte nog med att Outlook kostar pengar, det är skit dessutom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-15 22:01

Som Mac-ägare kan jag säga att iCal fungerar utan problem med både kalendern i mobilen och iPoden

Basse allt samtal om DC och andra olagliga tekniker kommer obönhörligen tas bort

Mvh Olof Wahlberg

1
Bevaka tråden