Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skal till 4G

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ångest varje gång jag håller i min nya 4G.. Är nervös som fan för att den ska lbi repig.. har kollat både på macoteket och applestore, ingen av dom har skal... fungerar skalet till gamla? men det borde väl icke göra det då den blivit några mm mindre och knapparna är annorlunda?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-08-12 12:11
Ursprungligen av Frenetic:

Jag har ångest varje gång jag håller i min nya 4G.. Är nervös som fan för att den ska lbi repig.. har kollat både på macoteket och applestore, ingen av dom har skal... fungerar skalet till gamla? men det borde väl icke göra det då den blivit några mm mindre och knapparna är annorlunda?

Den är ju bara fin när den blir repig och dan. Så fint så fint.

Om du kikar på förstasidan här så finns där en del test av skal. Har inte orkat läsa dem då jag inte bryr mig om att ha något skal men det kan hända att de fungerar med 4G.

Sedan kan du ju söka i forumen för jag är övertygad om att detta tagits upp tidigare.

Ursprungligen av Frenetic:

Jag har ångest varje gång jag håller i min nya 4G.. Är nervös som fan för att den ska lbi repig.. har kollat både på macoteket och applestore, ingen av dom har skal... fungerar skalet till gamla? men det borde väl icke göra det då den blivit några mm mindre och knapparna är annorlunda?

Den är inte mindre!! och knapparna sitter helt anorlunda...tipset är att sy ett fodral i frotte eller ngt liknande mjukt material!

Ursprungligen av Kellogs:

Den är inte mindre!! och knapparna sitter helt anorlunda...tipset är att sy ett fodral i frotte eller ngt liknande mjukt material!

Det är den visst! Den är tunnare.

Ursprungligen av DrRotmos:

Det är den visst! Den är tunnare.

ok men det är fan inte mycket...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-12 13:55

Hehe.. Jag gjorde ett riktigt fult, men praktiskt, skal av gaffatejp.
Tid? 3 minuter.
Pris? cirka 5 kronor...

Du tejpade väl inte PÅ ipoden.
För det är straff på sådant.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-12 17:49
Ursprungligen av THORVALD:

Du tejpade väl inte PÅ ipoden.
För det är straff på sådant.

Icke!

Först vänder man silversidan inåt och "bygger" upp skalet. Sen lägger du ett lager till utanpå. Det blir klister mot klister. Då får du ett ganska kompakt och stabilt skal.

Enkelt, billigt och bra tills det kommer ett skal som jag vill ha.

/Dalle, gaffer...

Och när får vi se en bild eller två på detta ???

  • Oregistrerad
  • 2004-08-12 23:36
Ursprungligen av THORVALD:

Och när får vi se en bild eller två på detta ???

Ska nog kunna veva ihop ett par bilder till i morgon eftermiddag...

Så skaffa en rulle gaffa tills dess...

  • Medlem
  • 2004-08-12 20:13

jag sydde en snygg tight påse (som en kroppsstrumpa ) i rutigt tyg åt min ipod funkar riktigt bra.. kan komma åt alal funktioner genom tyget också

  • Oregistrerad
  • 2004-08-12 23:01

Jag har kvar min 3G-bärpåse sålänge. Den repar väl inget?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 21:50

Gaffaskal

Ja, idag är det "imorgon eftermiddag", så här är bilderna på mitt egendesignade gaffaskal.
Givetvis är det enbart en nödlösning tills dess att det perfekta skalet kommer ut på marknaden...
Håll tillgodo!

Ganska ok faktiskt.
Inte bara en nödlösning. lite trashy... colt.
Detta kanske man kan få lite idéer av.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-14 07:36
Ursprungligen av THORVALD:

Ganska ok faktiskt.
Inte bara en nödlösning. lite trashy... colt.
Detta kanske man kan få lite idéer av.

Ja, varför inte. Den här knåpade jag ihop på kort tid utan egentlig tanke.
Men det är ju inte svårt att "gaffa till" nånting.Kanske en liten ficka för lurarna. Den kan nog bli snyggare om man är noggrannare...

Jag har faktiskt sett en del roligt i gaffa på nätet...

Ducttapefashion är faktist en idépool...

Ja, för att inte hamna totalt off topic, vi kan ju alltid starta ett nytt mode här.
Trashy/Hitech

Ursprungligen av larsdahlin:

Ja, varför inte. Den här knåpade jag ihop på kort tid utan egentlig tanke.
Men det är ju inte svårt att "gaffa till" nånting.Kanske en liten ficka för lurarna. Den kan nog bli snyggare om man är noggrannare...

Jag har faktiskt sett en del roligt i gaffa på nätet...

Ducttapefashion är faktist en idépool...

Ja, för att inte hamna totalt off topic, vi kan ju alltid starta ett nytt mode här.
Trashy/Hitech

Den sidan är ju "inte" bissar.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 23:26

Är det någon som har en ritning över en ipod G4? Mer detaljerad än Apples iPodsida.
Jag har för mig att jag sett det någonstans på någon gammal version av iPod.

1
Bevaka tråden