Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spränga Hörlurar

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej mina Original hörlurar sprängdes efter typ 2 dagar o nu har ja lyssnat på dåligt ljud i 2 veckor va ska ja göra ? kan man få nya av Apple? vad ska ja göra?

Hej!

Garantin, som gäller i ett år, täcker även hörlurarna. Mina hörlurar gick sönder efter 10 månader. Jag anmälde detta till Apple och efter några dagar levererades ett par nya lurar direkt vid dörren
För garantiärenden, gå till: http://www.info.apple.com/sesv/index.html

Mvh
Fredrik Bergman

Efter att ja gått in i http://www.info.apple.com/sesv/index.html vart ska ja då ?? helt borta hehe kan någon ge mig den direkta länken??

Hej!

Leta efter AppleCare. Apples garantiprogram heter så. Sen får du registrera dig och ange din iPods serienummer osv...

/Fredrik

eller så ringer du till applestore och så får du ett nummer till supporten sen säger du att de är trasiga och får då hem ett par nya!!

• Oregistrerad
  • 2004-08-13 14:19

tar de tillbaka de gamla då?

• Oregistrerad
  • 2004-08-13 14:41

Jag fick ett par nya utan att behöva skicka tillbaka de gamla. De nya kom dagen efter. KANON!

Nej, dom tar inte tillbaks de gamla.

/Fredrik

0771199519

i´m back.

• Oregistrerad
  • 2004-08-14 02:21

Alternativ för teknisk assistans
Om du vill ha teknisk assistans per telefon ringer du 0771 199 519. Under den 90 dagar långa perioden med kostnadsfri assistans för din produkt behöver du inte betala för assistansen. Samma sak gäller om produkten omfattas av AppleCare Protection Plan. I annat fall kan du köpa assistans från 459 kronor per förfrågan.

http://www.apple.com/se/contact/

• Oregistrerad
  • 2004-08-13 17:52

schysst, för mina har inte riktigt gått sönder på naturligväg, för lurarna samt fjärren åkte in i cykelhjulet, och gick sönder totalt

får ta o ringa på måndag, eller har det öppet dygnet runt

va e nummret så man kan kontakta dem?

• Oregistrerad
  • 2004-08-15 16:38

så om det har passerat 90 dagar efter inköp så får man ringa dit o betala 459:- för att be om nya lurar?

Nej. Garantin räcker i ett år och omfattar även lurarna. Jag fick nya lurar efter tio månader från köpet. Helt kostnadsfritt.

/Fredrik

• Oregistrerad
  • 2004-08-16 17:20

har nu pratat med en norrman på apple support, får nya lurar och fjärr på onsdag enligt honom

• Medlem
  • Täby
  • 2004-08-17 09:18

Jag har fått en ny fjärr och 3 par lurar... kvaliten på lurarna är verkligen under all kritik... jag har verkligen INTE varit oaktsam med lurarna eller spelat väldigt högt... men lika så är det alltid den vänstra hörluren som börjar spraka efter ett par veckors användande.
Nu har jag köpt koss the plug fast är inte riktigt nöjd med dessa... sitter lite oskönt och ljudet får alldeles för mycket bas och för lite diskant.

• Oregistrerad
  • 2004-08-18 18:58

jag förstår inte varför man ska byta till nya G4 om man har en G3....förutom batteritiden har den ju försämrats..med klickhjul........touchwheel är så fan mycket skönare =D.......

jaja, det jag undrar är om det är värt att köpa till Apple's "proffs" snäckor, eftersom jag sprängt 5 par standard har Apple börjat bli sura.....

//C

jag har komit påatt lurarna inte alls behöver vara sönder bara för att de låter dåligt det kan vara att membranet flyttat lite på sig... ungefärsom om man sugit ut det eller blåst in det...jag hade samma problem igår...fixa till med lite försiktgt blås..hehe

• Oregistrerad
  • 2004-08-17 12:27

kainen, vad var det som blev fel på fjärren?

• Medlem
  • Täby
  • 2004-08-17 15:54
Ursprungligen av raZmus:

kainen, vad var det som blev fel på fjärren?

bakåtknappen slutade fungera... sen samma dag som jag fick den nya fjärren så kom den igång igen... antar att det va glapp i den eller att det hamnat nått emellan... men nu har jag iaf 2st fungerande fjärrkontroller

• Medlem
  • 2004-08-17 15:58

vad vill du ha för din andra? Jag fick ju ingen med min G4a

• Medlem
  • Täby
  • 2004-08-17 16:01
Ursprungligen av Toody:

vad vill du ha för din andra? Jag fick ju ingen med min G4a

Icke till salu, jag ska sälja min g3 och köpa en g4 och måste ju ha en fjärr till den då

• Oregistrerad
  • 2004-08-18 16:53

Idag var mina nya lurar o fjärr, men det var ingen hemma här, så hoppas att jag är hemma nästa gång de kommer

Knacka lite lätt!

Hej!

Jag hade problem med en distande höger snäcka av de medföljande standard lurarna!

I ren frustration knackade jag snäckan mot bordet, lite lätt, varvid problemet försvann! (Tips!)

Har trots det kontaktat Apple, eftersom jag misstänke måndags exemplar, och ett par nya är på väg nu med UPS!

Apple har en, med mina erfarenheter, mycket bra support!

G-luck!

1
Bevaka tråden