Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Speck Ipod Skin

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Turen har nu kommit till Speck:s iPodskin att testas av mina granskande ögon. Jag har fått olika förpackningar med samma produkt, antingen iPod Skin eller Skin tight. Namnet som används på Speck:s sajt är iPod Skin.

iPod Skin spelar i samma division som Lajo:s exo flp. (Se test här). iPod Skin är ett fodral tillverkat i gummi. Det finns hål för play/forward/back/menu-knapparna och för scrollhjulet. Toppen är öppen och det går därför bra att ansluta olika typer av tillbehör. Det finns inget skydd för skärmen.

Ipod Skin tillverkas bara i en storlek. Det gör att det inte har den följsamma passform som krävs för ett fodral av denna typ. Det sitter helt enkelt inte åt. På en 40-gigs iPod sitter den bättre. Kan alltså vara ett alternativ för er som har denna modell. Ni med mindre iPod ska vara uppmärksamma på att detta fodral inte passar särskilt bra.

Fodralet är förhållandevis tjockt. Tjockare än Exo Flp. Inget för tajta jeans med andra ord.

Jag har en 20-gigs iPod och för mig är denna produkt inget alternativ, då passformen är för dålig. Fördelen för iPod Skin gentemot Lajo:s Exo Flp är att toppen är öppen. Det kan också vara en fördel att man har åtkomst till knapparna. Annars väljer jag helt klart exo flp före detta fodral.

+
* Öppet för knapparna.
* Går att docka med
* Öppen topp

-
* För tjock
* Dålig passform / Sladdrigt

Läs mer på Speck:s hemsida.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2004-10-13 14:00

speck

Jag kör numera "oskyddat" Köpte Speck´s skin på Macoteket. fanns endast en färg. Transparent. Den skyddar bra men blir skitigt direkt.
gummit verkligen suger åt sig allt skit. så min Ipod blev grå med svarta kanter.
Sedan kan man ej ha Belkins Battery Pack utanpå då det blir för tjockt samt att sugpropparna ej fäster.
Skulle isåfall ha ett svart fodral...... men Ipoden skall ju vara vit!

Du kan pudra med potatismjöl. Då suger den inte åt sig smuts på samma sätt.

Efter att ha använt det här fodralet i drygt 4 månader måste jag varna för den här produkten. Fodralet repar fronten. Det fungerar som ett fint sandpapper och den blanka vita ytan på fronten har liksom blivit disig och matt. Det kan bero på den dåliga passformen. Jag har mailat till Macoteket där jag har köpt fodralet, vi får se vad dom säger.

Alltså kortfattad sammanfattning:
VARNING! DETTA FODRAL REPAR DIN IPOD! VARNING!

Skitig blir den, men den blir ju stöt säker också Tycker det funkar skit bra!

1
Bevaka tråden