Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Mini nybröjarguide

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-16 09:29

Får min Mini snart så jag tänkte höra mig för om det är något speciellt man ska göra innan man börjar använda den? Typ hur man ska ladda den (via nätet eller datorn) samt hur länge. Hur man ska göra första gången man använder, ladda den för andra gången samt hålla den i bra skick.

Vill ha ut så mycket som möjligt ur den så skriv gärna hur ni gjorde eller hur man ska göra!

Ja... jag laddade den tills det ståd "laddat" på skärmen... Konstigare än så är det inte. Om du laddar från datorn eller nätuttag spelar heller ingen roll... Sluta vela och börja använda!

• Oregistrerad
  • 2004-08-16 12:24

8fps: En nybörjarguide på svenska tycker jag låter som en bra idé! Har två syskon som precis fått sina minisar och de har inte annat än frågor! Frågan är bara vem som ska skriva den :rolleyes:

• Oregistrerad
  • 2004-08-16 15:47

Jag är journalist så jag skulle kunna skriva en. Tyvärr är jag inte så duktig på iTunes och så än. Men om ingen annan får för sig att skriva någonting så gör jag det när jag lärt mig allting, sounds good?

När ni är klara kan ni ju alltid ta kontakt med iPod.se och fråga om det går bra att posta på framsidan. Det skulle lyfta sajten tror jag - iallafall om det är välskriven. Jag kan tänka mig att skriva om iTunes.

• Oregistrerad
  • 2004-08-16 18:04

Mycket bilder är bra och fint

• Medlem
  • 2004-08-16 19:04

Mm, låter bra. Vad som dock inte låter bra är stavfelet i rubriken...
Skämt åsido, så man gör bara som det står i manualen? Har för mig att jag läst att man skulle ladda den lite annorlunda.
Och jag har inte fått min mini än!

MacworldPlus har ett specialnummer som heter iPod User. Tidningen är dyr, 145kr fick jag betala för den. Framsidan är orange och svart. Den kan jag varmt rekomendera om man har frågor kring iPod eller iTunes. I den finns ALLT. Bl.a. en del med troubleshooting på typ 15 sidor. Så om ni ser den: köp köp köp. En annan idé är väl annars att maila MacworldPlus och fråga om de kan maila en kopia av tidningen som man kan slänga upp, eller att de själva lägger upp en fet guide.

• Medlem
  • 2004-08-17 18:23
Ursprungligen av langby:

MacworldPlus har ett specialnummer som heter iPod User. Tidningen är dyr, 145kr fick jag betala för den. Framsidan är orange och svart. Den kan jag varmt rekomendera om man har frågor kring iPod eller iTunes. I den finns ALLT. Bl.a. en del med troubleshooting på typ 15 sidor. Så om ni ser den: köp köp köp. En annan idé är väl annars att maila MacworldPlus och fråga om de kan maila en kopia av tidningen som man kan slänga upp, eller att de själva lägger upp en fet guide.

Du kan inte scanna in den och lägga upp? Verkar intressant, dock inte värt 145 :- enligt mig..

Ursprungligen av 8fps:

Du kan inte scanna in den och lägga upp? Verkar intressant, dock inte värt 145 :- enligt mig..

hm, tidningen är på 116sidor så det lär ta ett tag isf, sen vet jag itne hur det är med upphovsrätt o så...

• Medlem
  • 2004-08-17 19:07
Ursprungligen av langby:

hm, tidningen är på 116sidor så det lär ta ett tag isf, sen vet jag itne hur det är med upphovsrätt o så...

Men hur stor är artikeln då? Maila c_nordin@msn.com om du har haft tid över och har scannat det...

Ursprungligen av 8fps:

Men hur stor är artikeln då? Maila c_nordin@msn.com om du har haft tid över och har scannat det...

Asså, hela tidningen handlar bara om iPod. Det är en massa smart artiklar, bl.a. om iTunes, hur man byter batteri själv, massa olika tillbehör, hur man får batteriet att räcka längre, troubleshooting, och en del olika artiklar om psykologin mm.

• Oregistrerad
  • 2004-08-17 19:59

Var kan man få tag på tidningen? Beställde min första Ipod idag. Så det skulle vara schysst att lära sig allt om den. För tidningen är ju inte svensk.

• Oregistrerad
  • 2004-08-17 20:17

Finns på Presstop i göteborg.

Jag köpte min på Pressbyrån på Stockholms Central.

1
Bevaka tråden