Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod & iPod mini mot röset!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag är nyregistrerad men har läst en längre tid på forumet. Nu skall jag komma till skott och köpa mig en MP3-spelare inför skolstarten, men vet inte vilken. Det står mellan:

iPod G4 20 GB
iPod Mini
iAudio M3
iRiver H320

Jag vet dock inte vilken jag ska välja. Kompisens 3G imponerade inte jättestort på mig, rent ljudmässigt, vilket är ganska högt prioriterat tillsammans med pris, användarvänlighet och support. Är ljudet bättre i G4 / mini? Hur står det sig mot konkurrenterna från öst?
Hur är det med supporten? Det verkar vara blandade känslor vad jag har läst, med krånglande tillbehör verkar det gå som en dans att få det lagade, medans lagning av spelare tar runt en månad. Stämmer det?

Fyll gärna på allt som är värt att veta.

Tackar på förhand

• Oregistrerad
  • 2004-08-17 07:39

Vad förväntar du dig att få för svar när du skriver på detta forum? Tror du det är någon som gillar iRiver här?
Klart du skall ha en iPod.

Ursprungligen av Mattias L:

Vad förväntar du dig att få för svar när du skriver på detta forum? Tror du det är någon som gillar iRiver här?
Klart du skall ha en iPod.

Lugna ner dig en smula. Ingen vara är felfri, sen kan man väl ha åsikter om andra spelare också eller?

Hur som helst lutar det åt att det blir en G4 20 gb för min del, har dock inte funnit något bra fodral till den. Finns det några sånna ute än eller?

• Medlem
  • 2004-08-18 09:25
Ursprungligen av christianf:

har dock inte funnit något bra fodral till den. Finns det några sånna ute än eller?

Inte än,.... men det borde dyck upp ett par innom en månad iallfall.

• Oregistrerad
  • 2004-08-18 12:53

Lugna ner dig en smula. Ingen vara är felfri, sen kan man väl ha åsikter om andra spelare också eller?

Hur som helst lutar det åt att det blir en G4 20 gb för min del, har dock inte funnit något bra fodral till den. Finns det några sånna ute än eller?

Det finns några få fodral ute till G4an, som passar den iaf. Vet inte om de är designade för den men det spelar ju mindre roll. Thinkdifferentstore har en lista på 4G-produkter: http://thinkdifferentstore.com/index.php?cPath=103

Ursprungligen av raZmus:

Det finns några få fodral ute till G4an, som passar den iaf. Vet inte om de är designade för den men det spelar ju mindre roll. Thinkdifferentstore har en lista på 4G-produkter: http://thinkdifferentstore.com/index.php?cPath=103

Okej.. Då får jag (eller syrran ) sy ett eget.

Köpte iPoden idag och är helnöjd. Nu vet jag inte vad min kompis hade rippat sina låtar i för kvalitet, men min låter mycket bättre än det jag hörde av hans.

• Oregistrerad
  • 2004-08-18 21:55

Okej.. Då får jag (eller syrran ) sy ett eget.

Köpte iPoden idag och är helnöjd. Nu vet jag inte vad min kompis hade rippat sina låtar i för kvalitet, men min låter mycket bättre än det jag hörde av hans.

Lite OT, men jag måste berätta. När jag fick min iPod utan vare sig fjärrkontroll eller fodral (inte ens en liten tygpåse kunde de stoppa med) kände jag mig tvungen att ha någon sorts fodral första dagen han skulle vara ute i stora världen. Eftersom jag skulle till jobbet hade jag inte tid att köpa något så jag satte mig ner och sydde ett. Det tog nog en kvart totalt (och då var jag ändå i hallen och letade efter svart tråd i säkert två minuter). Mer fodral än så här tycker inte jag behövs!

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-08-17 08:04

Med rätt lurar och bra kvalitet på låtarna så kan man inte anmärka på ljudet tycker jag. Har dock inte kunnat jämföra med andra spelare...

• Medlem
  • Täby
  • 2004-08-17 09:25

Håller med Spyder... och jag har jämfört med lite andra spelare. tycker tex att iPod har betydligt bättre ljud än Jens of sweden som just fått beröm för bra ljud.

H3-serien från iriver låter inte lika bra som H1-serien, som hade lite bättre ljud än ipod G4. M3 (har min bror) börjar brusa under högre volymer (Koss The Plug). Om det är något mer så är det bara att fråga

• Oregistrerad
  • 2004-08-17 12:25

Som Mattias säger, du kan nog inte förvänta dig något annat svar än iPod här kanske. Jag försökte faktiskt svara dig, leta lite bland tester osv. Men sen kom jag på, iPod, jag hade verkligen valt iPod. Alla gånger av 10, iPod. Jag citerar fritt från en person vars namn jag glömt: "En Iriver är lite som en folkvagn. De som inte har råd med en tycker de är jättetuffa och de som har råd tycker den är töntig."

• Oregistrerad
  • 2004-08-17 12:59
Ursprungligen av raZmus:

Som Mattias säger, du kan nog inte förvänta dig något annat svar än iPod här kanske. Jag försökte faktiskt svara dig, leta lite bland tester osv. Men sen kom jag på, iPod, jag hade verkligen valt iPod. Alla gånger av 10, iPod. Jag citerar fritt från en person vars namn jag glömt: "En Iriver är lite som en folkvagn. De som inte har råd med en tycker de är jättetuffa och de som har råd tycker den är töntig."

onekligen det bästa citatet jag någonsin hört

• Medlem
  • Danderyd
  • 2004-08-17 23:44

Håller med Mattias L. Det här är inte direkt det rätta forumet att vända sig till om man vill ha ett objektivt svar.
Tvivlar på att så många här kommer rekomendera en iRiver framför en iPod.

• Oregistrerad
  • 2004-08-18 22:50

annars ifall du kollar på www.ipodlounge.com så äre som en konspiration och alla företag släppte 4g skal somtidigt

nu äre som en explosion!

1
Bevaka tråden