Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

finns på siba (i linköping i alla fall)

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-17 18:19

hello!köpte min ipod igår. för alla er som tänker köpa den finns den på siba för 3190 kr. Observera att jag vet att det står att den levereras v 35 men den finns. Dock inte framme eftersom de vill sälja slut de äldre modellerna. Men fråga efter den bara!
mvh
apel

Fast det är ju billigare och MYCKET bättre att köpa av Apple Store.

Billigarare må de vara.. fast mycket bättre e de itne att köpa över apple store. Det suger leveranstiden

Plus att för ~400 får man Sibas försäkring som täcker allt förutom stöld. Ingen självrisk, lämna in den, få ut en ny/reparerad ipod efter någon vecka. Värt det enligt mig.

Ursprungligen av piggie:

Plus att för ~400 får man Sibas försäkring som täcker allt förutom stöld. Ingen självrisk, lämna in den, få ut en ny/reparerad ipod efter någon vecka. Värt det enligt mig.

Eller så lönar det sig inte i längden att köpa såna försäkringar om man har en hemförsäkring som täcker lösöre.

  • Medlem
  • 2004-08-20 17:11
Ursprungligen av piggie:

Plus att för ~400 får man Sibas försäkring som täcker allt förutom stöld. Ingen självrisk, lämna in den, få ut en ny/reparerad ipod efter någon vecka. Värt det enligt mig.

Den kostar iofs 500 och har visst självrisk (200) men den är fortfarande extremt bra

Ursprungligen av Erty:

Den kostar iofs 500 och har visst självrisk (200) men den är fortfarande extremt bra

Ah, de har höjt. Var inte så när jag köpte min MD för två år sen ^.^

Ursprungligen av Erty:

Den kostar iofs 500 och har visst självrisk (200) men den är fortfarande extremt bra

Priset på försäkringen beror på vilken modell du köper:

40 gb 519 kr
20 gb 439 kr
mini 359 kr

och självrisk 190 kr.

Leveranstiden var ju för bra för att vara sann. Jag beställde i torsdags runt 21-tiden och fick den igår. Fyra arbetsdagar är bra.

leveransen från apple tycker jag funkar bra.
plus att det är mer spännande att beställa från nätet :).

Jo, Apples leveranser funkar bra. Om man med bra menar att grejerna kommer fram...nån gång...

/Fredrik

hehe..kanske kan det vara så att det om man vill ha en mini kanske det går snabbare att köpa det i butik.

  • Medlem
  • 2004-08-19 15:28

Hah, jag köpte min från Siba. Den hade stora batteriproblem (som jag inte tänker gå in på) som jag hade berättat för säljaren. Han tog in den och sa att det skulle ta cirka 7 arbetsdagar. Det tog ~20dagar sedan fick jag ett SMS där det stod att den är färdig. Jag åker och hämtar den, och till min förvåning har de med podden bifogat ett papper med batterispecifikationen.
Så verkstaden hade under dessa 20 dagar inte gjort ett jota med poden, utan de hade bara skrivit ut en pdf som de hittat någonstans och skickat med den.
Jag började tjafsa med killen och fick pengarna tillbaka.

  • Medlem
  • 2004-08-19 22:30

Några dagar extra för att få den billigare (från apple store, och ännu billigare med studentrabatt) gör inte så mycket.

tycker leverans tiden var lite lång, har gått nästan en vecka nu sen jag beställde. Sen ringde vi idag, då sa dom att dom fick betalingen igår, och att det skulle ta en vecka till. fast jag vet inte, jag betalade med bankgiro, kanske var det som drog ut lite på tiden, men men.

Jag köpte min på Siba idag och betalade 2995:-. Frågade om han kunde fila på priset lite och han drog av 200 spänn direkt. HEJA SIBA!!!!

Så nu är man en stolt ägare av en av dom coolaste prylarna jag har ägt

1
Bevaka tråden