Hej på er!
Har varit ipodfrälst i drygt fyra dagar när plötsligt de medföljande orginallurarnas högra element börjar dista! I bastunga låtar "krackelerade" basåtergivningen något otroligt!
Efter några minuter, när värsta chocken lagt sig, övergick känslorna till frustration och jag knackade höger snäcka lätt mot vardagsrummsbordets glasyta varvid distortionen lika förvånande försvann!
Detta har tyvärr givit mig en något tudelad inställning till Apple kvalitet! Jag menar podden känns solid som ett stycke svensk granit, medan lurarna ger mig Biltema rysningar!
Jag kan tillägga att jag på inget vis överspelat lurarna, hanterat dem vårdslöst eller på annat sätt laborerat med dem!
Jag måste också medge att jag inte är särskillt imponerad av lurarnas ljudkvalitet i största allmänhet, men det kan naturligtvis höra ihop med ett måndags exemplar. Vad tycker ni om ljudet (har inte jämnfört med andra orginal)!
Mina frågor är nu, har någon annan upplevt liknande störningar (org. Apple/övr. tillv.), skall jag reklamera lurarna till Apple eller godta tillbudet!
PS Ber om överseende med den något utsvävande texten!