Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes + Compaq = no love?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

En vän till mig har en Compaq med Windows XP, med nyligen installerad iTunes. Problemet är att ljudet genom iTunes är otroligt hackigt. När man kör samma MP3-filer genom WMP låter allting bra, men i iTunes är det.. skit. Ljudkortet är någon form av SB Live.

Har ni några tips på hur man kan fixa till detta problem? Det är ju antagligen mjukvarurelaterat.

• Oregistrerad
  • 2004-08-19 20:31

Att köpa compaq är början på ett gigantiskt och ett oförutsägbart äventyr, allt kan hända!

Ursprungligen av mega:

Att köpa compaq är början på ett gigantiskt och ett oförutsägbart äventyr, allt kan hända!

Haha.. vi vet. Compaq är ju ingen dator ens, det är en Compaq! Det blir Mac nästa gång

Men hur löser vi problemet vi har?

• Medlem
  • Täby
  • 2004-08-19 23:05

Fast Compaq finns ju typ inte längre... HP har ju köpt upp dom... heter ju HP-Compaq nu mera...

• Oregistrerad
  • 2004-08-19 23:10

Först och främst ska man bygga själv, då får man det på sitt sätt, men sedan hellre Compaq framför Dell.

Dell har de värsta burkarna på mardnaden, usch

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Först och främst ska man bygga själv, då får man det på sitt sätt, men sedan hellre Compaq framför Dell.

Dell har de värsta burkarna på mardnaden, usch

//C

Vad är det för fel på DELL?
Jag har dell och företaget har dell.
Vi har inga problem .. fin fin service.
Ny dator dagen efter om den går sönder(om man har service av tal förstås).
Jag tycker dom är lätta att bytta komponenter på.
Burken bara delas på mitten utan massa skruvar och skit.
Inte heller massa sladd trasel.
men detta är bara min synpunkt.
sedan är dom billiga också.
Och bra komponenter. Inget billilgt skit.

• Medlem
  • Täby
  • 2004-08-20 07:41

HP/Compaq har jag beställt några till jobbet och dom fungerar helt felfritt, dom gör bra burkar nu för tiden. kommer ihåg hur deras gamla var... uscha, man bara svor o svor
Fast jag har ju sett ljuset nu och beställt en PowerBook 12"

jag kör en compaq och itunes så jag tror inte att compaq är problemet...jag kan väl hålla med om att färdiga datorer är dyrt och suger ofta...men jag har inte haft några som helst probs med min...förutom att MS och Real ibland försöker ta över i poden som sin egen men då får man ju säga till på skarpen!

• Oregistrerad
  • 2004-08-20 11:11

Jag har inte heller upplevt några problem med Dell. Fungerar finfint, bra service är det också. Tummarna upp! Värre är det med min Compaq laptop *retas*

Jag har båden en bärbar och en stationär.
Fungerar klockrent..
Om man har problem med dell så beror det nog på "SBT".

• Oregistrerad
  • 2004-08-20 22:31
Ursprungligen av THORVALD:

Jag har båden en bärbar och en stationär.
Fungerar klockrent..
Om man har problem med dell så beror det nog på "SBT".

Felet mina vänner har en av mina grannar visat exempel på, först när office skulle instlleras kraschade buyrken och det visade sig vara fel, sedan när de ringde service var de helt okunniga, och till sist tog det 2 - 3 månader att få den bytt och det var bara hårdisken som byttes.

Sedan är alla deras burkar sämst. Byggde min 2,6 ghz i slutet av Januari, och polaren köpte Dells värsting i April och fick en 2,4 som verkligen sög..... det är därför jag rent ut sagt hatar dell

//C

• Oregistrerad
  • 2004-08-20 23:18

Jag tycker Dell är den "stora tillverkare" som har mest uppdaterade produkter och fräschast sortiment faktiskt. Att de dessutom är snyggast är också bra

• Oregistrerad
  • 2004-08-21 00:09
Ursprungligen av raZmus:

Jag tycker Dell är den "stora tillverkare" som har mest uppdaterade produkter och fräschast sortiment faktiskt. Att de dessutom är snyggast är också bra

Nej men tack vet jag Apple

nämen Compaq vinner i längden, det enda negative är deras moderkort....men har haft Compaq hela tiden inna nmin hembyggda, smidigt ätt, inga fel

//C

• Oregistrerad
  • 2004-08-21 01:03

Apple är förstås alltid snyggast I rest my case.

• Oregistrerad
  • 2004-08-21 01:33
Ursprungligen av raZmus:

Apple är förstås alltid snyggast I rest my case.

Vi är alltså överens, så var den sagan slut...

• Medlem
  • Täby
  • 2004-08-24 11:05
Ursprungligen av Archduk3:

Vi är alltså överens, så var den sagan slut...

Håller med här också

Ursprungligen av kainen:

Håller med här också

Förstår inte?
"Så var den sagan över" gällde väl vilken dator som var bäst? Det skiter jag fullständigt i!! Jag vill bara veta varför musiken suger, när man lirar den genom iTunes.

Kan du hjälpa mig med det kanske?

/anders

• Medlem
  • Täby
  • 2004-08-25 07:45
Ursprungligen av Anders_hoffman:

Förstår inte?
"Så var den sagan över" gällde väl vilken dator som var bäst? Det skiter jag fullständigt i!! Jag vill bara veta varför musiken suger, när man lirar den genom iTunes.

Kan du hjälpa mig med det kanske?

/anders

"Apple är förstås alltid snyggast I rest my case"

Det är skillnad på bäst som du skriver o snyggast som raZmus skrev

Ursprungligen av kainen:

"Apple är förstås alltid snyggast I rest my case"

Det är skillnad på bäst som du skriver o snyggast som raZmus skrev

Ska man skratta eller gråta?

Gråta för att man inte får svar, och skratta för att jag inte förstår hur folk tänker!

Bäst eller snyggast? Handlar ju fortfarande om datorerna!!!!
Jag vill veta varför musiken suger när man lirar det genom iTunes..
Problemet kommer när jag minimerar iTunes, så att jag inte har hela fönstret uppe..
Nån som har något förslag på vad man kan göra?

/Anders

Ursprungligen av Sundevall:

Hej

En vän till mig har en Compaq med Windows XP, med nyligen installerad iTunes. Problemet är att ljudet genom iTunes är otroligt hackigt. När man kör samma MP3-filer genom WMP låter allting bra, men i iTunes är det.. skit. Ljudkortet är någon form av SB Live.

Har ni några tips på hur man kan fixa till detta problem? Det är ju antagligen mjukvarurelaterat.

Det verkar inte som ni kom fram till något vettigt svar i den här diskussionen.. Nu har jag också drabbats av att ljudet suger när man lirar det genom iTunes.. Det hackar, det förvrängs och låter riktigt riktigt illa!

Det funkar galant i WMP..

Finns det någon uppdaterad iTunes att ladda ner?
Jag har version 4.6.0.15 och sitter på en DELL-maskin..
Inga konversationer om vilken dator som är bäst nu, det kan ni diskutera på sweclockers o allt va d heter...

/Anders

1
Bevaka tråden