Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

!!!Varför går det inte att kopiera över stora filer?!!!

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-20 17:49

Tja....
Jag har försökt att kopiera en del .iso filer med storlekar mellan 3-4,7 gig.
Men den svarar och säger att målenheten är full, men jag har cirka 30 gig ledigt.

Hur kan det komma sig? Finns det någon speciell spärr eller ska man använda något annat program?

Please Help!!!

//NaVe

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 18:40

FAT32 stöder inte filer som är större än 4gb. Om det nu är en PC-formatterad iPod.

Kör man windows så får man skylla sig själv.

Ursprungligen av DrRotmos:

Kör man windows så får man skylla sig själv.

Förlåt ers höghet för att vi är så inkompetenta och inte kan hantera linux (eller lägga in MAC-OS på en PC).

Ingen har sagt något om att lägga in Mac OS på en PC.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 22:15

Men konstigt, har lagt in filer på 5 gig utan problem

Om du inte vill ha en MAC-formaterad iPod så kan du alltid dela upp filerna till mindre delar mha av till ex. WinRAR.

  • Medlem
  • 2004-08-21 12:27

Hur får jag den MAC-Formaterad för att kunna överföra filer över 4 gig?
Är det något som jag själv kan göra eller måste den lämnas in?

Du måste ha en mac.

lite OT: det går dessutom att lägga in mac osx på pc numera..hehe...perpc kallas programmet...googla det så hittar man en massa kul och intressant

PearPC menar du inte perpc

Ursprungligen av DrRotmos:

PearPC menar du inte perpc

Såklart...typo

Ursprungligen av DrRotmos:

PearPC menar du inte perpc

Du borde se upp med vad du säger.
Du har en genomgående dålig attityd rakt genom hela den här tråden. Du får mig på dåligt humör!

Mac-användare brukar vara kända för självsäkerhet och ödmjukhet. Fortsätt i det spåret istället.

Så, nu har jag klagat klart.

Ursprungligen av Will2k:

Du borde se upp med vad du säger.
Du har en genomgående dålig attityd rakt genom hela den här tråden. Du får mig på dåligt humör!

Mac-användare brukar vara kända för självsäkerhet och ödmjukhet. Fortsätt i det spåret istället.

Så, nu har jag klagat klart.

Jo, men i det fallet hade det kunnat orsaka missförstånd om jag inte hade rättat honom. Är dessutom inte mac-användare än

  • Oregistrerad
  • 2004-08-21 16:27

Ett sånt där program har jag ju letat efter. Fast det vore häftigare om man kunde köra Mac OS rakt av på en PC ;). Kanske inte för de som redan har en mac, men ändå. Verkar som om CPUn blir lite "slö" i den emulerade burken bara. hehe.

Ursprungligen av raZmus:

Ett sånt där program har jag ju letat efter. Fast det vore häftigare om man kunde köra Mac OS rakt av på en PC ;). Kanske inte för de som redan har en mac, men ändå. Verkar som om CPUn blir lite "slö" i den emulerade burken bara. hehe.

Det är ju många Mac användare som sitter och jobbar på gamla burkar...cpun blir "lite" slö hehe
men PearPC 0.3 är groteskt mycket snabbare än 0.1. I den versionen emulerades den G3 0 MHz

  • Oregistrerad
  • 2004-08-21 17:23

Hur snabbt blir det nu ungefär? (Ursäkta om detta anses som trådkapning )

Ursprungligen av raZmus:

Hur snabbt blir det nu ungefär? (Ursäkta om detta anses som trådkapning )

Kollade runt lite nu på olika forum det bästa värde jag kan hitta är ngn som kör PearPC på en snabb pc 3 GHz de säger iaf att de lyckas emulera en G3 med ca 800 Mhz processor så inte så pjåkigt...det kommer säkert att bli bättre...hehe..men vill man ha en mac är det bättre att köpa en mac...Emulationer blir aldrig som orginalet

kolla här

http://www.pearpc.net/images/screenshots/sotw_34-2004.jpg

och vill man veta mer kolla här:

http://www.pearpc.net

och änn en gån sorry för att det är lite OT

har för mig att det ligger på 1/50 - 1/20 av värddatorns hastighet. Förutsatt att man kör x86-jitc

  • Medlem
  • 2004-08-21 22:18

hehe hett snack här forsätt men svara gärna i min andra tråd varför jag inte kan kopiera från iTunes till iPoden.
Thx!

//NaVe

Ursprungligen av NaVe:

hehe hett snack här forsätt men svara gärna i min andra tråd varför jag inte kan kopiera från iTunes till iPoden.
Thx!

//NaVe

Det beror på att du har en windows formaterad hårdidsk i din pod...det gör att man inte kan kopiera över filer som är för stora...detta löses enklast geneom att du skaffar dig winrar och delar upp fillerna till mindre bitar...då kommer det att funka fin fint

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-08-23 08:58
Ursprungligen av Kellogs:

Det beror på att du har en windows formaterad hårdidsk i din pod...det gör att man inte kan kopiera över filer som är för stora...detta löses enklast geneom att du skaffar dig winrar och delar upp fillerna till mindre bitar...då kommer det att funka fin fint

Nja, det är inte för att den är Windows-formatterad egentligen, eftersom du kan formatera till NTFS i Windows och det klarar större filer. Problemet är att iPoden blir formaterad till FAT32 (av någon anledning) som är det gamla filsystemet, och som inte klarar större filer än 4GB...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-22 23:49

Visst är det egentligen bättre att köpa en MAC, vilket jag också funderar på. Men det kan vara en bra övergång som blir lite mjukare att först lära sig lite hur det fungerar :). Kanske är värt att testa, har trots allt en 2,66GHz P4

  • Oregistrerad
  • 2004-08-23 11:56

...och att iPoden _ska_ vara formatterad med FAT32. Så vitt jag vet kan man inte använda NTFS på den öht.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-08-23 15:52

Nä, det är sant. Men man blir lite fundersam över varför Apple valde FAT32. Men det är klart, för att lagra musik så är ju inte 4GB någon begränsning egentligen, jag har hittills inte sett nån musikfil så stor, hehe!

Och det skulle kanske kunna ha att göra med att NTFS fortfarande har en hel det hemligheter kring sig. Det finns till exempel inget vettigt skrivstöd i Linux eller BSD. Har Mac OS X skrivstöd för NTFS?

1
Bevaka tråden