Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri-problem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Batteriet till min 4G iPod verkar ha fått spatt. Den vägrar laddas över docken som sitter till USB2-kontakten. Det är till och med så att den inte funkar alls över docken. Den visar någon ikon med ett batteri och en varningstriangel.

Jag satte den på laddning över firewire-kabeln inkopplade till nätadaptern i en 4-5 timmar idag. När jag kom hem så funkade den fortfarande inte p.g.a. för dåligt batteri.

Jag antar att det inte är så här det ska bete sig. Är det att ringa 0771 199 519 som gäller?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-24 02:27

Det är en början

Idag var snubben från UPS här och hämtade grejerna. Mycket bra service från dem! Hoppas bara jag får tillbaka min lilla älskling snart.

Någon som vet hur lång tid det brukar ta för service på en iPod? För en polare tog det från fredag till måndag bara. Det låter ju lovande.

Ursprungligen av mindjiver:

Idag var snubben från UPS här och hämtade grejerna. Mycket bra service från dem! Hoppas bara jag får tillbaka min lilla älskling snart.

Någon som vet hur lång tid det brukar ta för service på en iPod? För en polare tog det från fredag till måndag bara. Det låter ju lovande.

Efter tre veckor och lite till har jag fort inte fått min ipod....som är på lagning...

Jag har för mig att jag läst nånstans att om man kör med USB2 kablen så laddas den inte. Utan då får man koppla in firewire kablen oxå med sin nätadapter i ett eluttag. Men om det inte funkade att ladda med firewire heller så e det bara att skicka iväg det.

iPod 4G kan laddas över USB2.

Men min laddas varken om du använder nätadaptern, usb2-jabeln eller firewire-kabeln. Så den får lagas lite hos Apple.

Apple har beställt en ny ipod åt mig nu i alla fall. Gick fort som fan, den kom fram till Holland igår!

Får se hur lång tid det här tar. Speciellt om de ska gravera skiten igen.

1
Bevaka tråden