Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP + iPod = sant

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-08-27 17:50

Ett jävla skämt.

Ursprungligen av drew:

Ett jävla skämt.

Okej?

HP-poden ska ju tydligen komma i olika motiv också..
http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/press_kits/2004/digitalexplaunch/music.html

Ursprungligen av steehl:

HP-poden ska ju tydligen komma i olika motiv också..
http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/press_kits/2004/digitalexplaunch/music.html

Det är inga fasta motiv, det är klistermärken som man kan köpa och klistra på själv. Alternativt få spelaren med klistermärke på vid leverans.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-28 21:27
Ursprungligen av piggie:

Det är inga fasta motiv, det är klistermärken som man kan köpa och klistra på själv. Alternativt få spelaren med klistermärke på vid leverans.

Du kan även köpa färdigskurna utskriftspapper att använda med HP:s nya skrivare. Bl. a. kommer skivomslag etc att kunna laddas ner och skrivas ut själv.

En liten rolig parentes som ju även är kul för oss vanliga die-hard Apple iPodders är att HP även lanserade en ny skrivare som du ska kunna ansluta iPoden till direkt och skriva ut bilder du lagrat på den med ex Belkin Media Reader.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-27 17:56

Letade upp HP:s pressrelease från januari i år. Där står det att HP ska släppa en "HP branded music player based on Apple's iPod". Såg inte en HP-logga så långt ögat kunde nå. I en av flashfilmerna kunde man klart och tydligt se att det är Apples logga på baksidan av den. Verkar inte finnas ett spår av HP:s varumärke så långt ögat kunde nå. Jag är nyfiken på hur förpackningen kommer se ut. Inga spår av HP på den heller?

Nåja, detta innebär bara plus för Apple. "Apple iPod from HP". Sug på den. Ingen hPod inte.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-27 18:02

Jo, tack å lov att det inte blev en blå ipod som visades tidigare iår. Det verkar ju mer som att HP blir återförsäljare av ipod.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 12:20
Ursprungligen av markus:

Jo, tack å lov att det inte blev en blå ipod som visades tidigare iår. Det verkar ju mer som att HP blir återförsäljare av ipod.

Tyvärr det blir den blåa, kanske gammal nyhet men

med loggan hp också...

kanske denna är fejk som alla säger men vad jag läst ska detta vara den rätta....bara det att den är 4g...:(

//C

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-02 16:07
Ursprungligen av Archduk3:

Tyvärr det blir den blåa, kanske gammal nyhet men

med loggan hp också...

kanske denna är fejk som alla säger men vad jag läst ska detta vara den rätta....bara det att den är 4g...:(

//C

Det är inte rätt, de bilderna är från HP:s pressevent från i januari när Carly Fiorina offentliggjorde samarbetet. Om du smiter in på hp.com/music så ser du de riktiga bilderna. Den är identisk, "Apple iPod from HP", med Apples egna. Enda skillnaden är den etsade HP-loggan nedanför Apples logga på baksidan. Ingen blå "hPod" inte.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-27 18:39

Den stora skillnaden är *kippar efter andan* att HP:s iPod kan "tatueras" med stickers som du kan köpa (?) eller skriva ut själv. Nånting säger mig att det inte borde vara helt omöjligt att få fast dessa på "Apples" iPod också.

fy fan va mesigt!
som om inte apple klarar iPod försäljandet tillräckligt bra själva, så måste de dela med sig av sin vinst till HP.
LOL

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-27 23:39
Ursprungligen av minipod:

fy fan va mesigt!
som om inte apple klarar iPod försäljandet tillräckligt bra själva, så måste de dela med sig av sin vinst till HP.
LOL

Det är knappast därför detta hänt. Steve Jobs tog initiativ till dealen, och har säkert haft goda skäl till det. Ju större marknadsandel iPoden har, desto mindre intressant blir Windows Media-formatet, som ju iPoden inte spelar som. Och i slutändan är det det allt handlar om - WMA mot FairPlay. Apple vill kontrollera DRM i längden, och inte bara tjäna pengar på att iPod är den bäst säljande spelaren på marknaden. Om någon annan kommer med en iPod-killer är ju FairPlay och (förhoppningsvis inte) på längre sikt AAC utmanövrerat till förmån för med största sannolikhet WMA.

För mer spännande läsning, läs John Grubers artiklar på ämnet.
http://www.daringfireball.net/

  • Medlem
  • 2004-08-27 23:38

Snott från macfeber.se:
http://www.macnn.com/news/26000

Tydligen skall HP-poden få andra "hardvaruegenskaper".

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 00:57

Du får gärna länka direkt till någon av de artiklarna. Låter intressant men jag hittar lite dåligt. Lite lustigt att jag råkade titta in på den där sidan tidigare idag fast av en helt annan anledning (SmartyPants).

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-28 09:36
Ursprungligen av raZmus:

Du får gärna länka direkt till någon av de artiklarna. Låter intressant men jag hittar lite dåligt. Lite lustigt att jag råkade titta in på den där sidan tidigare idag fast av en helt annan anledning (SmartyPants).

http://daringfireball.net/2004/08/2004_wont_be_like_1984

Bläddra ner till stycket med rubriken "Choosing when to take a long shot". Där tar han upp bland annat dealen med HP, och tar upp det som antagligen är det viktigaste: DRM. Men hela artikeln är bra läsning, liksom det mesta från John Gruber. En sajt att bokmärka!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 11:02

Tackar!

I dealen ingick också att iTunes skulle vara förinstallerat på alla HP:s windowsdatorer om jag inte minns fel.

/K

Jag tycker att iPod köper man just för att de är en iPod, stilren och funktionell.
iPod köper man inte för att den ska ha "häftiga" mönster på sig.

Ursprungligen av minipod:

Jag tycker att iPod köper man just för att de är en iPod, stilren och funktionell.
iPod köper man inte för att den ska ha "häftiga" mönster på sig.

Jo, jag håller med. Skulle aldrig vilja ha ett sådant "skrikigt" motiv på min pod, men smaken är ju som baken. Finns säker många som tycker det är coolt.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 18:14

Man köper väl dem av olika anledningar antar jag, alla har sin och alla har rätt till den

Nu är det helg och fest

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 13:08

Den blåa iPoden sög rejält. Mättad blå färg som iPod = inte snyggt.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 18:03
Ursprungligen av FredrikB:

jaha, fan i jävla helvete vad onödigt...en iPod med ett fult "extratillbehör"

//C

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-02 18:44
Ursprungligen av Archduk3:

jaha, fan i jävla helvete vad onödigt...en iPod med ett fult "extratillbehör"

//C

Extratillbehör? Jag tycker då inte att det är något extratillbehör. Det är ju samma kartong, samma manual, etc. Det står bara + hp på allting.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 18:53
Ursprungligen av Legolas:

Extratillbehör? Jag tycker då inte att det är något extratillbehör. Det är ju samma kartong, samma manual, etc. Det står bara + hp på allting.

ser du dessa ""??

bra...då har du inget synfel......kanske utryckte mig lite fel...men jag tycker det är ett sots tillbehör...som du får med........utan att det är snyggt!!!

//C

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-02 21:16
Ursprungligen av Archduk3:

ser du dessa ""??

bra...då har du inget synfel......kanske utryckte mig lite fel...men jag tycker det är ett sots tillbehör...som du får med........utan att det är snyggt!!!

//C

Hur ska man fatta att du menar "+" som extratillbehör? Du kan ju behålla en sansad ton trots att ingen annan fattade vad du menade. För allas vår trevnad!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 23:18

Många verkar tro att HP = Microsoft. Det är inte så.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 23:44

man undrar ju verkligen om det är någon skillnad på poddarna.. de verkar ju vara nästan identiska..

de är identiska. Bara det att HP är gjord för PC användare.

http://playlistmag.com/features/2004/09/hpodvsipod/index.php

Så frågan är om det inte är bäst att köpa sig en hpod om man är en PC användare. Vad jag hört så får man ingen garanti från Apple om man konvertara sin apple ipod till windows bruk.

Bevaka tråden