Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ta bort borttagna spår ur itunes

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tjena
jag rensade nyligen min mp3-samling för att den började att överstiga 40 gb och strulade när jag synchade med ipoden.
felet är ju bara att det nu ligger kvar massa !-filer i itunes och skräpar, och givetvis vill jag att dom ska försvinna ur mitt liv. är jag tvungen att manuellt sitta och pilla, eller finns det något smart sätt? http://www.malcolmadams.com/itunes/scripts/ss.php?sp=removedeadsuper denna finns ju för alla ni som har lyckan att använda mac, men jag som pc-användare verkar få det lite jobbigare. några tips?

gör såhär:

1. spara ner filen som jag bifogat till det här inlägget
2. byt namn på filen så att den heter RemoveDeadTracks.js istället för RemoveDeadTracks.js.txt som den heter nu (man kan inte ladda upp js-filer..) (om du inte ser att den heter ....txt så får du öppna en mapp och välja verktyg -> mappalternativ -> visning och kryssa i dölj filnamnstillägg för kända filtyper under filer och mappar)
3. kör filen!

Till nästa gång: Varför inte radera låtarna från iTunes istället? Borde ju vara lättare.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-12 16:39
Ursprungligen av Rickard A:

Till nästa gång: Varför inte radera låtarna från iTunes istället? Borde ju vara lättare.

Han skrev ju i sitt inlägg att han inte ville sitta "å pilla manuellt". Läs inlägget nogrannare.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-14 18:41
Ursprungligen av Legolas:

Han skrev ju i sitt inlägg att han inte ville sitta "å pilla manuellt". Läs inlägget nogrannare.

Eller så var det så att han menade att det är lättare och bättre att använda iTunes till all hantering av sitt musikbibliotek. D.v.s. att inte sitta och radera musiken från sina kataloger i Finder resp. Windows, eftersom det då uppstår just det problem som trådstartaren har.

Ursprungligen av jimmy.r:

Eller så var det så att han menade att det är lättare och bättre att använda iTunes till all hantering av sitt musikbibliotek. D.v.s. att inte sitta och radera musiken från sina kataloger i Finder resp. Windows, eftersom det då uppstår just det problem som trådstartaren har.

Precis. Läs inlägget nogrannare Legolas.

ja, legolas är the man. dessutom, tack för hjälpen svinto, men det det där funkar ju dessvärre inte på pc är jag rädd- eller? jag lyckades inte få det att funka...

Ursprungligen av talpedagog:

ja, legolas är the man. dessutom, tack för hjälpen svinto, men det det där funkar ju dessvärre inte på pc är jag rädd- eller? jag lyckades inte få det att funka...

johodå. det funkar enbart på pc!

  • Medlem
  • 2004-09-14 14:43

Detta är inte vad som efterfrågas, mer lite tips.

Det behöver inte vara pilligt att ta bort dem från iTunes. När man tar bort filer från en playlist håll ner shift (PC) eller alt (Mac) då får en fråga om den skall tas bort från biblioteket. Svarar du Ja får du frågan om den skall flyttas till papperskorgen. Det är samma sak som at ta bort dem från biblioteket, där kan man ju ta bort enskilda låtar, artister, album, etc...

  • Medlem
  • 2004-09-16 12:53
Ursprungligen av Beez:

Detta är inte vad som efterfrågas, mer lite tips.

Det behöver inte vara pilligt att ta bort dem från iTunes. När man tar bort filer från en playlist håll ner shift (PC) eller alt (Mac) då får en fråga om den skall tas bort från biblioteket. Svarar du Ja får du frågan om den skall flyttas till papperskorgen. Det är samma sak som at ta bort dem från biblioteket, där kan man ju ta bort enskilda låtar, artister, album, etc...

För att man skall få frågan om filen skall flyttas till papperskorgen så måste filen ligga i den mapp som är inställd i iTunes. Från början är det mappen 'iTunes Music' eller något liknande. Har man den mappen inställ och man lagt till en mp3-låt från t.ex mappen F:/mp3/... så kommer inte frågan upp när man tar bort filen från Bibilioteket.

/manz

js-filen funkar inte för mig heller.

error: could not locate automation class namned "iTunes.Application"

1
Bevaka tråden