Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTrip

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-29 21:17

Hej kan någon berätta för mig vad "iTrip" är ?!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-29 21:53

En liten pryl du sätter överst på din iPod, ställer in en frekvens, och vips kan du lyssna på musiken du spelar på iPoden om du rattar in en radio på den frekvensen (inom ett visst antal meter, typ fem?). Finns även lillebrosan "iTrip mini" med nämnda funktioner till iPod mini. Dock skall nämnas att båda två är förbjudna att sälja och använda i sverige.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 22:35

iTrip sänder på FM-bandet. Har testat här hemma och den räckte nog 30 meter, men det är förstås olika. Min bror tog med sig min iTrip till jobbet och skötte musiken för tre produktionslinjer den dagen

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 17:16
Ursprungligen av raZmus:

iTrip sänder på FM-bandet. Har testat här hemma och den räckte nog 30 meter, men det är förstås olika. Min bror tog med sig min iTrip till jobbet och skötte musiken för tre produktionslinjer den dagen

vaddå fm sändare???? kan den sända radio på nått sätt?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-30 17:09

Aha, jag har ingen och har aldrig testat någon så jag gissade bara lite hejvillt på räckvidden (därav frågetecknet). Tack för att du rätade ut frågetecknet raZmus!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 17:18

Den sänder det som spelas på din iPod på FM-bandet, samma band som de flesta ( ) radiokanaler sänds med här i Sverige ja. Stämmer bra det.

Spiken: Den kan inte sända 30 meter under alla förhållanden, jag är nog bara lyckligt lottad. Så lång räckvidd är inget du bör räkna med.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 17:22
Ursprungligen av raZmus:

Den sänder det som spelas på din iPod på FM-bandet, samma band som de flesta ( ) radiokanaler sänds med här i Sverige ja. Stämmer bra det.

Spiken: Den kan inte sända 30 meter under alla förhållanden, jag är nog bara lyckligt lottad. Så lång räckvidd är inget du bör räkna med.

så du menar att om en vanlig människa sitter och hör på radio och bläddrar på olika kanaler och jag sänder samtidigt så hör han musiken jag spelar?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 17:34
Ursprungligen av stoffen:

så du menar att om en vanlig människa sitter och hör på radio och bläddrar på olika kanaler och jag sänder samtidigt så hör han musiken jag spelar?

Japp, om han eller hon är i närheten så kan det hända :). Det är väl lite av den anledningen som iTrip inte är uppskattat av myndigheterna i Sverige.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 17:37
Ursprungligen av raZmus:

Japp, om han eller hon är i närheten så kan det hända :). Det är väl lite av den anledningen som iTrip inte är uppskattat av myndigheterna i Sverige.

men vad har man för nytt då av den??

Ursprungligen av stoffen:

men vad har man för nytt då av den??

Om man t.ex. åker bil kan man ratta in den frekvens man sänder från itripen med och lyssna på iPodens musik genom bilens högtalarsystem.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 17:39

Hur menar du nu? Man kan lyssna på sina låtar man har i iPoden t ex i bilen på dess stereo utan att behöva använda kablar. Eller så kan man göra som jag gjorde idag och använda den på gymmet. På vägen till gymmet satt jag och komponerade ihop dagens playlist sedan la jag bara poden vid stereon på gymmet och musiken flödade i högtalarna. Smidigt!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 17:41

jaha nu fattar jag!!! tack ÄNNU en gång haha men du jag har en fråga... jag ska lägga upp en bild... men den e förstor hur jag än gör hjälp plz

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 18:00

Antingen kan du lägga den på en annan sida och länka in den genom att använda knappen som ser ut som "ett litet berg" i avancerat läge och där skriva in var du laddat upp bilden. Annars lägger du upp den genom att bifoga filen, i din profil kan du se hur mycket utrymme du har kvar att ladda upp. Är den fortfarande förstor när du rensat där får du helt enkelt göra den mindre på din dator med tex Photoshop, Paint Shop Pro eller varför inte vanliga MS Paint.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 18:04
Ursprungligen av raZmus:

Antingen kan du lägga den på en annan sida och länka in den genom att använda knappen som ser ut som "ett litet berg" i avancerat läge och där skriva in var du laddat upp bilden. Annars lägger du upp den genom att bifoga filen, i din profil kan du se hur mycket utrymme du har kvar att ladda upp. Är den fortfarande förstor när du rensat där får du helt enkelt göra den mindre på din dator med tex Photoshop, Paint Shop Pro eller varför inte vanliga MS Paint.

hur gör man det i paint?

  • Medlem
  • 2004-08-30 18:02

när jag försöker instalera itripen så står det att jag behöver musicmatch jukebox! men i instuktionsboken står det det eller itunes och jag har itunes vad ska jag göra?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 18:03
Ursprungligen av Helge:

när jag försöker instalera itripen så står det att jag behöver musicmatch jukebox! men i instuktionsboken står det det eller itunes och jag har itunes vad ska jag göra?

Svaret hittar du här:
http://www.griffintechnology.com/support/itrip/ITRIP-014.php

  • Medlem
  • 2004-08-30 18:06
Ursprungligen av raZmus:

Tack så mycket

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 18:05

Öppna bilden och tryck sedan CTRL+W så kan du ändra storleken på den. Se till att du ändrar både våg- och lodrätt annars blir det lätt skumt :D. Spara sedan bilden som en .jpg-bild. Inte världens bästa komprimering kanske men det funkar!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 18:07
Ursprungligen av raZmus:

Öppna bilden och tryck sedan CTRL+W så kan du ändra storleken på den. Se till att du ändrar både våg- och lodrätt annars blir det lätt skumt :D. Spara sedan bilden som en .jpg-bild. Inte världens bästa komprimering kanske men det funkar!

hur gör man jpg bild då??

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 18:07

Spara som -> Filformat: JPEG

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 18:10

ok tack!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 18:16

NU GJORDE JAG BILDEN SÅ LITEN SÅ ATT DEN BARA E 4 KB STOR OCH JPG men det står att den e på tok förstor???

  • Medlem
  • 2004-08-30 18:33

cp för mig

när jag la in itripen så hamnade stationerna som spår

ska det verkligen vara så? hur fixar jag det?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 18:49
Ursprungligen av Helge:

cp för mig

när jag la in itripen så hamnade stationerna som spår

ska det verkligen vara så? hur fixar jag det?

det ska va så!!! när du ska välja frekvens så ska du spela upp den låt med namnet på frekvensen du valt... när iTrippen börjar blinka så ska du pausa!! så ställer man in frekvensen!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 19:05

Även detta besrkiver Griffin utmärkt på sin hemsida, den som itne vet hur man ska göra, gör bäst i att titta på deras utmärkta instruktionsvideo.

http://www.griffintechnology.com/support/itrip/itrip_video_medium.html

Du kan välja om du vill se dem direkt (small, medium, large) eller om du vill tanka hem dem som zip-filer. Quicktime är bra att ha!

1
Bevaka tråden