Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mitt batteri...

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag lyssnade på väg til skolan idag, sen lyssnade jag på en lektion (ca 30 min), sen så lyssnade jag på väg till noret (10 min) sen lyssnade jag på väg hem (20 min) sen lite hemma också, och batterimätaren är redan på halva...

har normal ljudnivå, EQ Bass booster inge bakr ljus

du ska inte lita på måtaren säger jag bara!!
när den va slut hos mig kunde jag lyssna 2 timmar till.

//dempan

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 22:36

Ja det är en sak som är säker verkligen, mätaren ljuger lika mycket som Partiledarna innan valet

//C

hur många dagar/veckor tog det för att få full kapacitet på erat batteri, för mitt har dött nu efter bara några timmar....inte ens i närheten av 8 eller 12

Ursprungligen av tajroo:

hur många dagar/veckor tog det för att få full kapacitet på erat batteri, för mitt har dött nu efter bara några timmar....inte ens i närheten av 8 eller 12

Om du byter låt ofta så drar det på batteriet MYCKET snabbare, när jag först hade fått spelaren och lagt över mitt bibliotek så dog batteriet på någon timme eftersom jag bytte låt hela tiden. Sedan så spelar ju en del andra saker in, som om du har någon EQ på, eller om du kör med shuffle.

Ang. batterimätaren är min också kass. Den låg på noll i morse (vet ej varför, laddade den igår och hade inte använt den sedan dess) men ändå levde den i runt 6 timmar, den har fortfarande kraft att ge skulle jag tro.

fan, undra om batteriet räcker. Vi ska dra till polen med skolan och den resan tar ca 10 timmar innan jag får ström, men jag ska inte lyssna hela vägen + att jag vill pilla lite.

Tror ni det räcker?

Backupbatteri?

Har iPoden något backupbatteri som går igång när det ordinarie tar slut?
Spelade den nämligen via stereon (satt i ett annat rum) för ett par dagar sedan, plötsligt stannade musiken. Vilket var väntat eftersom jag visste att det fanns väldigt lite batteri kvar, döm om min förvåning när jag kopplar in den via USB'n för att ladda, och måste då ställa in klockan och datum..
Har sedan dess inte vågat spela den när jag ser att batteriet börjar ta slut, väldigt omständigt att ställa in allt varje gång det tar slut!!

Så hur funkar det? Finns det backupbatteri? Varnar iPoden på något sätt, som jag då missade eftersom jag var i ett annat rum?

/Anders

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 18:27
Ursprungligen av Anders_hoffman:

Har iPoden något backupbatteri som går igång när det ordinarie tar slut?
Spelade den nämligen via stereon (satt i ett annat rum) för ett par dagar sedan, plötsligt stannade musiken. Vilket var väntat eftersom jag visste att det fanns väldigt lite batteri kvar, döm om min förvåning när jag kopplar in den via USB'n för att ladda, och måste då ställa in klockan och datum..
Har sedan dess inte vågat spela den när jag ser att batteriet börjar ta slut, väldigt omständigt att ställa in allt varje gång det tar slut!!

Så hur funkar det? Finns det backupbatteri? Varnar iPoden på något sätt, som jag då missade eftersom jag var i ett annat rum?

/Anders

Nya 4g vet jag inte, men 3g har väl någon som håller koll på klockan iaf....

sedan så laddar du inte via USB, utan via firewire om jag minns rätt....

//C

Ursprungligen av Archduk3:

sedan så laddar du inte via USB, utan via firewire om jag minns rätt....

//C

Man kan ladda med antingen usb eller firewire om man laddar iPoden genom datorn.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 18:54
Ursprungligen av Homeroplaza:

Man kan ladda med antingen usb eller firewire om man laddar iPoden genom datorn.

Detta måste vara nytt sedan 3g, eftersom man var tvungen att koppla in just den i en såndära laddar om det skule funka

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 18:28
Ursprungligen av tajroo:

fan, undra om batteriet räcker. Vi ska dra till polen med skolan och den resan tar ca 10 timmar innan jag får ström, men jag ska inte lyssna hela vägen + att jag vill pilla lite.

Tror ni det räcker?

4g...kanske, om du kör utan ljus och inte byter låt för ofta....och om shuffle är av....men annars tror jag inte...... och pilla är det inte tal om...

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 18:30
Ursprungligen av piggie:

Om du byter låt ofta så drar det på batteriet MYCKET snabbare, när jag först hade fått spelaren och lagt över mitt bibliotek så dog batteriet på någon timme eftersom jag bytte låt hela tiden. Sedan så spelar ju en del andra saker in, som om du har någon EQ på, eller om du kör med shuffle.

Ang. batterimätaren är min också kass. Den låg på noll i morse (vet ej varför, laddade den igår och hade inte använt den sedan dess) men ändå levde den i runt 6 timmar, den har fortfarande kraft att ge skulle jag tro.

Kolla om den inte hämtar igen, hänt för mig en massa gånger.....om den inte gör det, restarta (3g ipods menu+play, på mini vet jag inte) och sedan ska det visa sina riktiga värden...

//C

för min mini tog de typ 4-5 laddningar.

Yes, gäller endast Mini och 4G

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 19:22
Ursprungligen av piggie:

Yes, gäller endast Mini och 4G

ARGH!

//C

1
Bevaka tråden