Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite info tack...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Först och främst vill jag veta om det finns nån "mapp-funktion" i minin. Alltså att man kan sortera sina låtar i mappar och undermappar. Eller är det bara playlists som gäller?
Sen, kommer det komma någon form av radio-grej till den?
Och kommer det komma en ny ipod snart eller nåt? Så man inte köper en ipod nu och sen då den nya kommer så vill man ju inte ångra sig, liksom...
Hur är "skaktiden" egentligen? Kan man springa i en timme eller så men minin i fickan utan att den börjar glappa? Jag vet att det "bara" är 25min skaktid, men men...

Kanske frågar mer sen...

Ingen mappfunktion, iPoden använder databas. En radio var på gång men det blev inget av det, ser inte ut att komma heller.

Med tanke på att G4 är helt ny så kommer det dröja ett tag innan det kommer en ny. Minin har en tid på nacken men i gengäld så har Apple inga problem med efterfrågan, de hinner knappt producera tillräckligt många... Så det borde dröja säkert minst ett halvår innan den uppdateras. Sen kommer vi få vänta ett bra tag på den tills den når Sverige.

Angående skaktiden lämnar jag över frågan.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 15:40

Först och främst vill jag veta om det finns nån "mapp-funktion" i minin. Alltså att man kan sortera sina låtar i mappar och undermappar. Eller är det bara playlists som gäller?
På en iPod kommer du inte kunna sortera dina album efter mappar. De sorteras efter sina id3-taggar (v2) i artist, album, genre osv. och lagras sen i en liten söt databas. Sedan kan du förstås skapa spellistor hur du vill. Jag, som också är en vän av mapp-systemet, sorterar dock min musik i mappar på min hårddisk. Sedan använder jag ett program som heter Ephpod för att synka mitt musikbibliotek till iPoden.

Jag lägger helt sonika alla album (mappar) jag vill ha på poden i d:\_iPod och trycker "sync" i Ephpod så gör den så att alla låtar som finns där även finns på min ipod. Den gör faktiskt så att de blir samma på poden som i mappen, alltså finns det musik på poden som inte finns på datorn så tas den bort. Smidigt tycker jag! Då kan jag sköta min musiksamling som jag alltid gjort. Överskådligt som en riktig skivsamling, för det är så jag gillar att tänka på den, som en skivsamling.

När de sedan väl är på ipoden tycker jag det fungerar bra att sortera med taggarna, eftersom jag är så noga med att döpa dem rätt och fint i datorn

Sen, kommer det komma någon form av radio-grej till den?
Jag vet inget om någon kommande produkt. Vet bara att Griffin höll på med en FM Tuner för ett tag sedan men la ner det efter ett tag, det kan du läsa om här (det var längesedan): http://www.ipodlounge.com/ipodnews_comments.php?id=2482_0_7_0_C och den såg ut så här:

. Ett annat alternativ är att köpa något från en tredjepartstillverkare som egentligen inte avser sin produkt endast för iPoden, isåfall blir det något i stil med det här: http://www.digisette.com/en/products/fmxtra.asp?bhcp=1

Och kommer det komma en ny ipod snart eller nåt? Så man inte köper en ipod nu och sen då den nya kommer så vill man ju inte ångra sig, liksom...
Det florerar ju alltid rykten. Det säkraste man vet är väl att det förmodligen kommer att komma en 60gb-modell av den vanliga poden inom en snar framtid. Detta då Apple beställt en ansenlig mängd Toshiba 60gb-hårddiskar, en kvalificerad gissning alltså. Vänta kan man göra hur länge som helst, använda poden kan du först när du köpt en. Det kommer alltid komma bättre eller billigare modeller. Det går därför inte resonera på ditt föreslagna sätt för länge, mitt råd är att du köper en iPod.

Hur är "skaktiden" egentligen? Kan man springa i en timme eller så men minin i fickan utan att den börjar glappa? Jag vet att det "bara" är 25min skaktid, men men...
Skakminnet på iPoden är just ett minne, en mängd data som den buffrar upp, eftersom det är en digital spelare. Hur länge det sedan räcker kan bero på faktorer som vilken kvalitet du har på låtarna och hur mycket du tenderar att skaka när du springer Ett armband att ha minin fastsatt i ska tydligen vara kalasbra mot våldsamt ryckigt löpstrång.

Kanske frågar mer sen...
Då kanske jag svarar....

1
Bevaka tråden