Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bygg en egen reservbatterihållare..

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vågar man tillverka en sån här?

http://dahlin.typepad.com/trams/2004/05/jag_bygger_ipod.html

kan det bli fel på podden?

• Medlem
  • Täby
  • 2004-09-03 08:38

hehe... rätt dålig guide, bra idé.
Han kunde ju lagt in bilder på exakt hur man ska löda, kopplingsscheman mm...

Ursprungligen av kainen:

hehe... rätt dålig guide, bra idé.
Han kunde ju lagt in bilder på exakt hur man ska löda, kopplingsscheman mm...

jo fast det fanns på elfa!

skulle vart perfekt till min polen resa, som kommer ta ungefär ett dygn, 10 timmar buss innan jag får tillgång till ström i våra hytter på båten!

//Nicke

• Oregistrerad
  • 2004-09-03 12:44

hehe, trodde du skulle passa på att bygga en under Polenresan

men tror ni att det fungerar? så inte jag bygger en så skickar den för mycket ström och förstör ipoden eller nåt....

Nu är det såhär att en FireWire-port levererar mellan 7 och 20 V vill jag minnas

Ursprungligen av DrRotmos:

Nu är det såhär att en FireWire-port levererar mellan 7 och 20 V vill jag minnas

tror du det håller?

blev lite tveksam när han skrev

"min har varken gött sönder eller smälts......än!"

Polenresan närmar sig!

ingen som vet hur "farlig" denna är för poden?

den borde inte vara farlig eftersom 8 1,5 volts batterier inte kan ge mer än 12 volt (8*1,5=12) och om DrRotmos har rätt så ska den klara det... annars står det väl på laddaren hur stor spänningen är...

Ta det bara lite försiktigt

... så går det nog bra. (Det var jag som byggde apparaten som är länkad i den här tråden, på http://dahlin.typepad.com/trams/2004/05/jag_bygger_ipod.html)

Men det är ett hack, så det går inte att garantera någonting! Jag har som sagt inte haft några problem, men jag har kört den max någon timme per månad sedan jag byggde. Säkert går det att bygga något som bränner podden när man kopplar in den, vad vet jag.

Kopplingscheman och sånt finns på Elfa och tillverkarnas hemsidor - tror att jag skrev det?

Kul var det i alla fall, och med ett bra mätinstrument tycker jag att man kan prova.

1
Bevaka tråden