Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod vs. Ipod MInis ljudkvalitet

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är sugen på en Ipod. Jag gillar Ipod MInis storlek (yttermått), men Ipod 20 GB kostar bara 600 kr mer för 16 GB mer hårddisk. Vad gör man?

Så nu vill jag gärna få lite lyssnarerfarenhet av "riktiga" audiofiler som har åsikter om ev. ljudkvalitetsskillnad på Minin och classic Ipod. Vilken Ipod låter bäst helt enkelt? Med samma lurar. Jag hade tänkt använda dyrare hifi-lurar ibland.

Tacksam för åsikter.

mvh/A

Absolut ingen skillnad.

Saxat från iPodlounges recension av minin:

"Based on the comments from several users that they thought the iPod mini might sound even better than an iPod, we had three separate critics test song for song output from the 3G iPod against the iPod mini using comparable volume levels. Each of the critics commented that he discerned no difference between the devices' output when using reference-quality Etymotic earphones, though two of the three critics said that on their first of six repeat listens of the same song, they initially believed that there might be a slightly more crisp signal coming off of the iPod mini. Yet both people independently dismissed the difference as unlikely, and otherwise virtually imperceptible if it even existed. The third user found no difference between the two devices. We concluded that the iPod mini is what its name suggests: an iPod, only smaller."

Läs hela recensionen på: http://www.ipodlounge.com/reviews_more.php?id=3066_0_6_0_M

Tack!

...men det får gärna komma fler åsikter...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-03 21:46
Ursprungligen av Alphonze:

Är sugen på en Ipod. Jag gillar Ipod MInis storlek (yttermått), men Ipod 20 GB kostar bara 600 kr mer för 16 GB mer hårddisk. Vad gör man?

Så nu vill jag gärna få lite lyssnarerfarenhet av "riktiga" audiofiler som har åsikter om ev. ljudkvalitetsskillnad på Minin och classic Ipod. Vilken Ipod låter bäst helt enkelt? Med samma lurar. Jag hade tänkt använda dyrare hifi-lurar ibland.

Tacksam för åsikter.

mvh/A

Tänk på batteritid och vad du ska använda den till, om det bara kommer var hemma och skräpa...eller bäras med konstant...om du kommer ha mer än 4 gig låtar eller inte, mini fanns inte när jag köpte min 10 gig, och 10 är perfekt för mig. Sedan ljukvalitet. Det kan väl vara nån omärkbar skillnad. Men större lurar kräver med ström, glöm inte det

4g har ju batteriet så jag skulle ta den

//C

Det enda jag har märkt är att minin verkar leverera en något högre volym än G3, om det även gäller G4 vet jag inte. Annars tror jag skillnaden är försumbar vad gäller kvalité.

Ursprungligen av Mr. Mango:

Det enda jag har märkt är att minin verkar leverera en något högre volym än G3, om det även gäller G4 vet jag inte. Annars tror jag skillnaden är försumbar vad gäller kvalité.

Volymen är lätt att fixa http://www.pochoirs.de/leechs/iMod.zip

Finns det bilströmsladdar till Ipod?

Ursprungligen av Alphonze:

Finns det bilströmsladdar till Ipod?

Klart det finns ett flertal tillverkare som fixat så att poden går att ladda i bilen!

googla!! (det är för övrigt lösningen på alla probs)

Ursprungligen av Kellogs:

googla!! (det är för övrigt lösningen på alla probs)

Jag vet, men det är bekvämast att fråga här på ett forum just för Ipod...

Ursprungligen av Alphonze:

Jag vet, men det är bekvämast att fråga här på ett forum just för Ipod...

There has been zero difference in sound quality between the mini & standard ipods that I've heard and none reported with the 4G, either.

Here's some info on car chargers

The Griffin is probably the most popular of the chargers.

Fogot to add, if you want to improve the sound quality, replace the earbuds and get a portable headphone amplifier to plug between them and the ipod. Then you'll hear a real difference in sound quality... :eek:

japp det finns det! om jag inte missminner mig så har apple det i sin onlinestore! kolla där, annars vet jag att det finns på andra ställen, funderar nämligen på att köpa en bilströmsladd själv.

1
Bevaka tråden