Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uppdatera mac ipod -> windows

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-03 22:49

har en första generations ipod, 10gb som är macformaterad och funkar toppen.

nu är det så att jag vill hellre använda den i itunes på min pc och ha den windows-formaterad.

ipod-uppdateraren på pcn hittar den och kan göra en "systemåterställning" så att ipoden windows-formateras.

men sen startar den inte! det blir bara äppel-logotyp. jag kan dock tvinga den in i disk-mode, och då dyker den upp som en windows-formaterad disk både på mac och pc.

när jag kör ipod-uppdateraren på macen och återställer den till mac-formatering så funkar den som vanligt igen :/

vad ska jag göra ?? jag kör firmware version 1.4.

• Oregistrerad
  • 2004-09-04 00:44

Funkar gen.1 på PC?

Tror inte det, tror det bara är g3/g4/mini som funkar med PC, kan ha fel dock.

1 gen fungerar inte på pc...men jag tror att det finns program för att klara av att läsa macformateringen hade en kompis som hade en 1 gen till sin pc men jag kommer tyvärr inte på vad programmet hette och jag har inte kontakt med honom längre. Men om du har en Mac så tycker jag att du ska fortsätta använda din iPod till den (de tidigaste generationerna av iPods är ju som sagt var bättre kompisar med mac än med PC) hoppas att allt löser sig

mvh olof

• Oregistrerad
  • 2004-09-04 13:10

märkligt att ipod-programvaran för pc inte varnar mej att min ipod inte är kompatibel med fat32-formatering, för den hittar ju vilken version av firmware jag har också vidare...

och jo, som sagt finns det 3dje-parts verktyg för att läsa en apple-formaterad ibook på en windows-maskin... ephpod och Xplay t.ex.... får väl använda dem igen då, men anledningen till att jag ville formatera om den är just att jag anser apples iTunes vara överlägset dessa "sunkiga" 3djeparts-verktyg...

tack för svaren

Ursprungligen av mjauone:

märkligt att ipod-programvaran för pc inte varnar mej att min ipod inte är kompatibel med fat32-formatering, för den hittar ju vilken version av firmware jag har också vidare...

och jo, som sagt finns det 3dje-parts verktyg för att läsa en apple-formaterad ibook på en windows-maskin... ephpod och Xplay t.ex.... får väl använda dem igen då, men anledningen till att jag ville formatera om den är just att jag anser apples iTunes vara överlägset dessa "sunkiga" 3djeparts-verktyg...

tack för svaren

ml_iPod, ett plugin till winamp är bättre än itunes, störande program det där :&

1
Bevaka tråden