Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

alarmet!

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

blev lite missnöjd när jag skulle testa alarmet igår, det piper ju bara i 5 sek, sen slutar den...for evvah

hittar ingen inställning heller..

nån som vet varför?

  • Medlem
  • 2004-09-06 21:40

Du måste lägga in lite playlists på ipoden för att kunna använda musiken ringsignal.

Det funkar inte med on-the-go playlists utan det måste vara sånna som du gör på datorn.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 21:48

ja men om man vill ha pip från ipoden och inte nån musik i lurarna..jag är personlig ass. och jag försökte använda den som väckarklocka. det slutade med att vi satt hemma när snubben skulle vart på simning.. smått pinsamt. även för apple tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 00:40
Ursprungligen av useMac:

ja men om man vill ha pip från ipoden och inte nån musik i lurarna..jag är personlig ass. och jag försökte använda den som väckarklocka. det slutade med att vi satt hemma när snubben skulle vart på simning.. smått pinsamt. även för apple tycker jag.

Det kanske hade varit idé att testa larmet innan du använde det i en så viktig situation. Ingenting du kan skylla Apple för, låter mest klantigt, tyvärr.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 15:16
Ursprungligen av raZmus:

Det kanske hade varit idé att testa larmet innan du använde det i en så viktig situation. Ingenting du kan skylla Apple för, låter mest klantigt, tyvärr.

jamen vafan jag hade ju provat det innan och trodde jag skulle vakna...

Ursprungligen av useMac:

jamen vafan jag hade ju provat det innan och trodde jag skulle vakna...

Och på vilket sätt är Apple ansvariga för att du missbedömde din förmåga att vakna?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 00:43
Ursprungligen av DrRotmos:

Och på vilket sätt är Apple ansvariga för att du missbedömde din förmåga att vakna?

för att dom påstår att det är ett alarm. ett alarm ska man vakna av, om man inte sover som en tegelsten. Hoppas apple inser att man vill kunna använda den som väckarklocka och ändrar till nästa uppdatering, eller så kanske dom inte bryr sig om folk som inte har nån väckarklocka utan bara affärsnissar som vill ha ett litet nätt pip när deras affärslunch snart stundar...

Alarm vs Väckarklocka

Alarm är en sak och väckarklocka en...
Alarm ska få en att uppmärksamma en sak och en väckarklocka ska väcka en...
Så tänker jag i alla fall...

  • Medlem
  • 2004-09-06 23:02

Haha. Inte så bra.

Alarmet?

Larmet är ett skämt...nä men man måste ha musik för att det ska fungera piper ju ingenting annars.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 08:50

Äh, sampla in ett bra ljud som kan passa som uppvakning.
Ställ larmet tio minuter tidigare och kör ett bra spår.

Kanske lite fågelsång i några minuter och sen lite stegrande musik som avslutas med en kyrkklocka på maxnivå?

Det är ju bara kreativiteten som hindrar oss.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 10:41

Kan spela upp högt....trodde det bara var i lurarna...:S

Hur får man en låt som alarmsignal? Kunde bara välja pip. Måste man lägga in låtarna på något speciellt ställe eller i något speciellt format?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 15:17
Ursprungligen av Archduk3:

Kan spela upp högt....trodde det bara var i lurarna...:S

Hur menar du? spelas låten direkt från ipoden? (har den tyvärr inte med mig så jag kan inte prova.)

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 11:07

Kolla på: Tillbehör > Klocka> Alarm > Ljud

Som spellista är väl enklast?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 11:11
Ursprungligen av larsdahlin:

Kolla på: Tillbehör > Klocka> Alarm > Ljud

Som spellista är väl enklast?

Gjort

Har man iTalk så kan man ju koppla in den men man får inte sova för hårt för då kan man missa det. Har bara kört utan volym boost än sä länge så jag ska testa med sen lär var en del skillnad hoppas jag.

Ett tips på alarm låt:
Tänk att få vakna med allas favorit Hans Martin

Kanske inte blir så motiverad att gå upp men bra är den...

men i en mobil så heter det alarm... men funkar utmärkt att ha som väckarklocka...

Om du har en iTrip så sätt på radion innan du ska sova ochsen på morgonen så kan du ju göra en spelista med först den frekvensen du vill ha och sen musik.
då kan du vakna till din egen musik.

Allt är dåligt stavat men orkar inte rätta

Akta

Akta bara så du/ni inte ställer in volymen för högt för då kan högtalarna dö av så plötslig hög musik. Hänt mig ett par gånger men då har min förstärkare gått in och koplat av och det kanske inte är så bra när man ska vakna...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 15:53
Ursprungligen av williamos:

Om du har en iTrip så sätt på radion innan du ska sova ochsen på morgonen så kan du ju göra en spelista med först den frekvensen du vill ha och sen musik.
då kan du vakna till din egen musik.

Allt är dåligt stavat men orkar inte rätta

nej nån itrip har jag inte.. jag har ingen bil så jag ser inte den riktiga poängen med den för mig. men koppla in ipoden i stereon kan man ju göra, men då har iaf jag ett litet brummande från högtalarna hela natten

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 01:39

Sökte på måfå. Så man kan inte vakna till iPoden då alltså? Abbans. Mobilen är urladdad... :-/

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 01:43

Stentrist alternativ; 5:-

Telia Väckning/Påminnelse

Litar du inte på din vanliga väckarklocka? Är du rädd för att missa flyget eller ett viktigt möte?

Med Telia Väckning/Påminnelse kan du vara säker på att passa tider som du inte vill missa.

Gör så här för att beställa
1. Lyft luren.
2. Tryck *55*.
3. Tryck klockslaget då du vill bli väckt eller påmind (alltid fyra siffror: t.ex. 0730).
4. Tryck #.
5. En talmaskin bekräftar din beställning.

Gör så här för att avbeställa
1. Lyft luren.
2. Tryck #55#.
3. En talmaskin bekräftar din beställning.

Bra att känna till
• Du kan bara koppla in Väckning/Påminnelse från den telefon som ska ringas upp.
• Telefonen utför tjänsten genom att ringa under en minut. Om du inte svarar gör telefonen ytterligare två uppringningsförsök.
• Om tjänsten inte går att koppla in kan det bero på att många vill bli väckta eller påminda vid just den tidpunkten. Beställ då ett klockslag som ligger några minuter före eller efter den önskade tidpunkten.
• Väckning/Påminnelse kostar per gång och faktureras på din teleräkning. Avgiften tas ut även om du avbeställer väckningen.
• Det går inte att beställa/avbeställa tjänsten kortare än 5 minuter före utsatt tid.
• Väckning/Påminnelse fungerar tillsammans med teleabonnemangen Telia Bas, Telia Bas Ungdom och Telia Bas Fritidshus.

Pris: 5 kr /beställning

1
Bevaka tråden