Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har orecis fått hem min iPod och efter 4 timmars väntan har jag äntligen fått igång den.
OK. Så länge allt bra. Jag läser i instruktionsboken att jag ska ansluta ipoden till datorn och sen så ska det sköta sig av sig självt. Jag ansluter iPodden. Men vad händer? Jo, ingenting. Vad ska jag göra?

  • Medlem
  • 2004-09-06 22:11
Ursprungligen av NilSen:

Har orecis fått hem min iPod och efter 4 timmars väntan har jag äntligen fått igång den.
OK. Så länge allt bra. Jag läser i instruktionsboken att jag ska ansluta ipoden till datorn och sen så ska det sköta sig av sig självt. Jag ansluter iPodden. Men vad händer? Jo, ingenting. Vad ska jag göra?

Har du installerat programvaran som följer med? Händer ingenting alls? Vad står det på displayen på ipoden?

Ursprungligen av Arkie:

Har du installerat programvaran som följer med? Händer ingenting alls? Vad står det på displayen på ipoden?

Jag har inte intsllerat någonitng. Jag försökte installera itunes men det gick inte då jag redan hade 4.6 och det som var på skivan var 4.5. På dispay så står det dont disconnect när jag ansluter den.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 00:43

Om du kollar på fodralet till skivan du får i låddan när du köper din pod är jag nästan säker på att det står något i stil med: "Install software before connecting iPod to computer."

Ja , men vad ska jag installera? Jag har ju redan iTunes 4.6.

Ursprungligen av NilSen:

Ja , men vad ska jag installera? Jag har ju redan iTunes 4.6.

du måste installera ipods firmware...den leveras inte formaterad (eller det kanske den gör men du måste ändå installera firmware)

den senaste versionen för detta hittar du här: http://www.apple.com/se/ipod/download/

Ja, gör en säker borttagning av din ipod och koppla sedan in den igen så kommer du nog se att den sakta och säkert börja synca sig med ditt bibliotek.

  • Medlem
  • 2004-09-07 14:01

Du måste instalera drivrutinerna till iPoden innan du kopplar in den. Dessa finns så klart på skivan.. sen är det bara att dra igång deet trevliga programet iTunes och mysa
Att det står "dont disconnect" är normalt.

Nä ingenting funkar. Jag testade med att ladda ner firmware från apples hemsida och sen installera den men sedan när jag ska använda den till att uppdatera ipoden så står det att jag ska ansluta ipoden och sen trycka på uppdtaera men det händer inget. Vad är det för drivrutiner utöver den som heter 08-06 man ska uppdatera med?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 23:10
Ursprungligen av NilSen:

Nä ingenting funkar. Jag testade med att ladda ner firmware från apples hemsida och sen installera den men sedan när jag ska använda den till att uppdatera ipoden så står det att jag ska ansluta ipoden och sen trycka på uppdtaera men det händer inget. Vad är det för drivrutiner utöver den som heter 08-06 man ska uppdatera med?

ta bort iTunes och gör från början??

simpelt!

//C

Ursprungligen av Archduk3:

ta bort iTunes och gör från början??

simpelt!

//C

Kommer alla mina låtar som jag har i iTunes försvinna då?

Ursprungligen av NilSen:

Nä ingenting funkar. Jag testade med att ladda ner firmware från apples hemsida och sen installera den men sedan när jag ska använda den till att uppdatera ipoden så står det att jag ska ansluta ipoden och sen trycka på uppdtaera men det händer inget. Vad är det för drivrutiner utöver den som heter 08-06 man ska uppdatera med?

Du ska trycka på återställ första gången. sen kommer den säga till att du ska koppla den till AC laddaren med sladden. Sen kopplar du den till datorn igen.

Asså....tryck bara in skivan i datorn å installera! Det är ju hur lätt som helst...

1
Bevaka tråden