Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ITunes på Svenska?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-07 12:25

Ja undrar bara om det finns att ladda ner på Svenska och varför det ibland blir så att tex tre album av en artist lägger sig under artistens namn medans det fjärde av samma artist inte gör det så att artistens namn står två gånger under artister på ipoden istället för att samlas i samma. Vad beror det på? - Mini

Hej!

Ja, iTunes finns att ladda ner på svenska. Kolla Apples hemsida.

Det du upplever som att samma artist förekommer två gånger måste bero på någon skillnad i ID3-taggen avseende artistnamnet. Se till att id3-taggarna är HELT identiska. Eventuella mellanslag och felstavningar gör att iTunes inte registrerar artisten som En artist.

/Fredrik

Jag har problem med att samma artist syns under flera alternativ på iPoden, som om det vore flera olika artister. ID3-taggarna är identiska.

Ursprungligen av svanerik:

Jag har problem med att samma artist syns under flera alternativ på iPoden, som om det vore flera olika artister. ID3-taggarna är identiska.

Jag har haft det problemet innan, men testa att öppna filerna av samma artist och ändra på namnet. (det gör ju att id3taggen verkligen bli identisk för namnen iaf

Ursprungligen av svanerik:

Jag har problem med att samma artist syns under flera alternativ på iPoden, som om det vore flera olika artister. ID3-taggarna är identiska.

Jag hade det problemet med en del filer men det berodde på att det ibland var ett mellanslag efter artistens namn t.ex.

1
Bevaka tråden