Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTrip Mini ?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vart hittar man iTrip Mini billigt o bra? Orkar inte med eBay... men nån annan sida ?

och vet nån hur lång räckvidd den har ungefär ?

  • Medlem
  • 2004-09-08 15:31
Ursprungligen av Taimaz:

vart hittar man iTrip Mini billigt o bra? Orkar inte med eBay... men nån annan sida ?

och vet nån hur lång räckvidd den har ungefär ?

theistore.com

Ursprungligen av Taimaz:

vart hittar man iTrip Mini billigt o bra? Orkar inte med eBay... men nån annan sida ?

och vet nån hur lång räckvidd den har ungefär ?

www.audiooutfitters.com har den billigaste iTrip mini.

Tack tack

Ursprungligen av Balder:

www.audiooutfitters.com har den billigaste iTrip mini.

men hemsidan finns ju inte? haru stavat fel nånstans ?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 04:18

Någon som beställt iTrip från något av dessa ställena? Kommer inte Tullen att lägga vantarna på den när den kommer till Sverige?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-13 20:06
Ursprungligen av emilerl:

Någon som beställt iTrip från något av dessa ställena? Kommer inte Tullen att lägga vantarna på den när den kommer till Sverige?

på audio outfitters tar de inte tull har precis fått en iTrip mini idag som jag beställde från dem! e över nöjd/glad!!!!!! tog en vecka för mej med helgerna inräknade... har hört andra som fått det ännu snabbare!

Audio-Outfitters är ett mycket bra val!

/Stoffe

Nu är det ju inte audio outfitters som bestämmer om dom "tar tull" eller inte.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 17:57
Ursprungligen av DrRotmos:

Nu är det ju inte audio outfitters som bestämmer om dom "tar tull" eller inte.

ne men dom skickar vell dom så tullen inte tar dom... vafan vet ja..

ca 10 meters räckvidd.. men vad jag undrar är hur cleant ljudet blir och hur lätt dden är och använda?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 17:58
Ursprungligen av erreth:

ca 10 meters räckvidd.. men vad jag undrar är hur cleant ljudet blir och hur lätt dden är och använda?

ljudet beror på vilken frekvens du har....... min funkar utmärkt från t.o.m 14m med cleant ljud!

  • Medlem
  • 2004-09-14 17:56

Ljudet blir inte alls bra om du inte håller den direkt mot radion, varpå det blir hyfsat. Blev rätt besviken när jag testade.

  • Medlem
  • 2004-09-14 18:16

Jag fick hem ,min itrip-mini idag, men tyvärr blev jag ganska besviken. Ljudet var inte alls så bra som jag hoppats på och håller man ipoden en meter ifrån radion så brusar det förfärligt.

Lägger man den precis intill radion blir det ok, men det är ändå inte alls lika bra som övriga radiostationer. Jag har testat alla möjliga tomma radiofrekvenser, men det brusar ändå i bakgrunden.

Det blir inte bättre av att alla förbannade frekvenser läggs in som spår på idoden, så man aldrig mer kan köra random på "spår"... Nej, det här var sämre än jag väntat mig och jag förstår inte hur alla kan snacka så gott om den hela tiden...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 18:17
Ursprungligen av marca:

Jag fick hem ,min itrip-mini idag, men tyvärr blev jag ganska besviken. Ljudet var inte alls så bra som jag hoppats på och håller man ipoden en meter ifrån radion så brusar det förfärligt.

Lägger man den precis intill radion blir det ok, men det är ändå inte alls lika bra som övriga radiostationer. Jag har testat alla möjliga tomma radiofrekvenser, men det brusar ändå i bakgrunden.

Det blir inte bättre av att alla förbannade frekvenser läggs in som spår på idoden, så man aldrig mer kan köra random på "spår"... Nej, det här var sämre än jag väntat mig och jag förstår inte hur alla kan snacka så gott om den hela tiden...

hmm testa lägg den på marken 1 meter ifrån radion och se om det blir bättre?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-14 18:18
Ursprungligen av marca:

Jag fick hem ,min itrip-mini idag, men tyvärr blev jag ganska besviken. Ljudet var inte alls så bra som jag hoppats på och håller man ipoden en meter ifrån radion så brusar det förfärligt.

Lägger man den precis intill radion blir det ok, men det är ändå inte alls lika bra som övriga radiostationer. Jag har testat alla möjliga tomma radiofrekvenser, men det brusar ändå i bakgrunden.

Det blir inte bättre av att alla förbannade frekvenser läggs in som spår på idoden, så man aldrig mer kan köra random på "spår"... Nej, det här var sämre än jag väntat mig och jag förstår inte hur alla kan snacka så gott om den hela tiden...

För mig funkar det utmärkt! Jag har hittat en bra frekvens som jag kan sända klockrent på, på 12-14 meters avstånd.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 18:24
Ursprungligen av Legolas:

För mig funkar det utmärkt! Jag har hittat en bra frekvens som jag kan sända klockrent på, på 12-14 meters avstånd.

haha samma här!

Ursprungligen av Marca:

Jag fick hem ,min itrip-mini idag, men tyvärr blev jag ganska besviken. [...]
Det blir inte bättre av att alla förbannade frekvenser läggs in som spår på idoden, så man aldrig mer kan köra random på "spår"... Nej, det här var sämre än jag väntat mig och jag förstår inte hur alla kan snacka så gott om den hela tiden...

Allvarligt, är det sant? Gäller det även Itrip för den vanliga Ipoden, tro? (Jag som just var på väg att beställa en...)

Men jag fattar inte, hur kan frekvenserna ligga som spår? När man spelar skickar väl Ipoden spåren TILL Itripen...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 20:22
Ursprungligen av Alphonze:

Men jag fattar inte, hur kan frekvenserna ligga som spår? När man spelar skickar väl Ipoden spåren TILL Itripen...

asså dom ligger i en spellista som heter iTrip Station och där väljar man vilken man vill ha och sånt..

/Stoffe

om du har hittat en bra frekvens så kan du väl ta bort alla andra frekvenser (spår) ?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 23:09
Ursprungligen av skummis:

om du har hittat en bra frekvens så kan du väl ta bort alla andra frekvenser (spår) ?

ja men tänk den dagen du åker från Stockholm till någon annan stad minst 15 mil därifrån, då är kanalen upptagen

//C

om man vet att man ska ut och resa så kan man väl lägga in resten av frekvenserna...

"iTrip Support

Whenever I play my iPod Library in shuffle mode it plays the iTrip stations. How can I avoid this?

Unfortunately, there is no way to have the iTrip stations playlist on the iPod and not have the stations appear in your main Library. The playlists in your iPod are not separate from your Library. In fact, the playlist does not actually hold the songs, it only references the files in your Library.

There are a couple of ways to avoid having the stations play while in shuffle mode. The easiest way is to delete any stations that you do not need from your music library and then re-sync your iPod to remove the stations.

Another way to avoid having the stations play while in shuffle mode is to create a Smart Playlist with the condition "Artist," " does not contain," and "Griffin Technology." This will make a playlist of everything in your music library except for the iTrip stations. Then when you play this new playlist in shuffle mode, it will not play any of the iTrip stations."

Thats it... blir ingen itrip för min del.... utan nån annan fmsändare

1
Bevaka tråden