Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbfrågor om iTunes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Några snabba frågor om iTunes bara:

- När man synkar iPoden med sitt bibliotek, gör den då så att iPoden är EXAKT likadan som biblioteket? dvs. ändrar låttitlar, album osv. om man ändrat i dom i datorn.

- Fixar iTunes taggarna automatiskt när man rippar CD-skivor?

Även en till sak jag undrar. Någon som stött på problemet att ni inte kan ansluta till CDDB? Får upp ett felmeddelande om att ett fel uppstod vid anslutning till CDDB. Kontrollera dina internetinställningar osv. Men mitt internet (bredband) funkar hur bra som helst annars. Nån som varit med om detta och vet hur man löser det?

Ny fråga igen: när man redigerar infon till en låt.. ändras id3-taggen i själva filen då? *hoppas*

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 16:14

Ja och Ja. Du skall kunna ställa in vilken CDDB som iTunes skall fråga prova byt.
/Mattias

Ursprungligen av Mattias L:

Ja och Ja. Du skall kunna ställa in vilken CDDB som iTunes skall fråga prova byt.
/Mattias

Har letat som en idiot efter en sån inställning men hittar det inte någonstans... skulle du kunna va snäll och berätta var man gör det?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 17:23

Jag hade fel, det gick däremot i iTunes 2.

Ursprungligen av LimpFish:

Några snabba frågor om iTunes bara:

- När man synkar iPoden med sitt bibliotek, gör den då så att iPoden är EXAKT likadan som biblioteket? dvs. ändrar låttitlar, album osv. om man ändrat i dom i datorn.

- Fixar iTunes taggarna automatiskt när man rippar CD-skivor?

Även en till sak jag undrar. Någon som stött på problemet att ni inte kan ansluta till CDDB? Får upp ett felmeddelande om att ett fel uppstod vid anslutning till CDDB. Kontrollera dina internetinställningar osv. Men mitt internet (bredband) funkar hur bra som helst annars. Nån som varit med om detta och vet hur man löser det?

Kolla så att din brandvägg tillåter itunes att komma ut på nätet!

Ursprungligen av Kellogs:

Kolla så att din brandvägg tillåter itunes att komma ut på nätet!

detta fungerar nu.. det var CDDB-servern som låg nere... ingen i hela världen kom åt den verkar det som...

1
Bevaka tråden