Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta till Mac, hur?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en PC med endast 10 Gig HD vilket gjort att jag lagt all musik på min ipod och manuellt uppdaterat den i iTunes. Nu vill jag köpa en Mac-dator. Jag har förstått att jag då måste formatera om min iPod till Mac. Kan jag göra detta utan att musiken försvinner?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-10 12:26

Jag vet faktiskt inte om Macen läser en Windows iPod, min första tanke är ju att det går då saker brukar fungera. Och funkar det kan du bara "authorize" den nya datorn.

• Oregistrerad
  • 2004-09-10 12:41

Jo, det ska gå. Mac OS X kan läsa windows FAT32 filsystem. Dock så kan inte windows läsa Maccens filsystem.

Din iPod som är formaterad för Windows kommer att fungerar utmärkt med Mac! Jag köpte själv en 3 månader gammal 3G iPod från en PC-kille och den fungerar omedelbart perfekt med iTunes på Mac'en.

Dock så kunde jag inte uppdatera programvaran i iPoden från Mac'en, men det löste jag smidigt genom att göra om iPoden's filsystem i Mac'ens verktyg Skivverktyg. Jag bytte förresten själv från PC till Mac för lite mer än ett halvår sedan och jag har aldrig tidigare använt ett så lätthanterligt och bra datasystem!

Att man får med utmärkta program för att skapa videofilmer, hantera fotografier och göra musik gör ju inte saken sämre. Speciellt inte som min digital kamera producerar Quicktime-filmer som hanteras mycket bättre på Mac än PC.

1
Bevaka tråden