Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod battert paj vad göra?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-13 16:20

Tjena

min 3 månader gamla ipod har lagt av helt. Spelade lite i freags och nu så laddar den inte i firewirekabeln, i nätadaptern eller i biladaptern. Den visar bara äpplet och varningstriangeln med batteriet lite omväxlande när man försöker slå på den.

Om man låter den ladda ett tag blir den varm.

Inget av ovanstående känns ju riktigt friskt så nu undrar jag vad man gör? Beställer service från apple?
Skickar man in bara ipodden eller alla tillbehör osv. vart skickar man den? Hur lång tid tar det?

Är det nån som råkat ut för nåt liknande?

//fredrik

Ring Apple.

Det är "normalt" att den blir varm vid uppladdning.

Hej!

Min iPod visade liknande sympton 1½ vecka efter jag hade fått den (efter tre veckors väntan). Den ville inte ladda oavsett hur jag gjorde. Jag ringde till Apple och de sa åt mig att testa att återställa iPoden. Detta gjorde jag men tyvärr så gick det inte alls.

Så jag fick ta och beställa en lagning på http://depot.info.apple.com/ipod/ . De skickade ut ett paket med UPS. Killen som kom med paketet tog med sig ipoden direkt också. När ipoden väl kom ner till Holland så undersökes den och Apple orkade inte laga den. Istället så beställde de en ny åt mig.

Det var i 31/8 som Apple beställde en ny. Att de tagit så lång tid beror ju på att min var graverad. Om den inte är det så tror jag nog att det går minst en vecka snabbare.

1
Bevaka tråden