Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes listar inte rätt ID3-tagg

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför gör den inte det? Jag måste gå igenom hela listan manuellt för att de ska ändra till rätt ID3-tagg i listan. Dessutom så ändrar den inte sökväg när jag flyttar runt mappar, går inte det heller eller?? Det bästa vore om man kunde uppdatera hela listan med en knapptryckning, men har inte hittat något sådant, finns det??

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-16 11:45

Man ska inte flytta runt mappar, det gör iTunes själv. Förutsatt att du har ikryssat "keep itunes music folder organized".

ID3-taggarna verkar skumt, förklara lite närmare exakt vad som händer?

Jag vill flytta runt då jag har mkt olika OST:s och vill ha alla under samma mapp, nu hamnar de under Samlingar, OST, Soundtrack etc. etc.

Vid vissa album, inte alla, läser iTunes in låttiteln Artistnamn - Låtnamn, fast det bara står låttiteln där låttiteln ska stå om man kollar under "Visa info" på låten. Grejen är den att när jag har visat infon på låten så ändrar den i listan till rätt, alltså bara titeln på spåret. Jätteskumt, nu har jag gått igenom alla manuellt, men det var lite smådrygt...

1
Bevaka tråden