Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linux på iPod?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har då och då stött på antydningarn om att man kan ha Linux på iPoden. Hur fungerar det? Måste man sitta med Linux i datorn då också? Är det bara med Linux på iPoden man kan få den att visa bilder? Berätta allt ni vet!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-17 11:31

Det finns en jättebra sökfunktion i listen ovan. Söker man på linux hittar man tex den här tråden.

Ursprungligen av Mystica:

Hej!
Jag har då och då stött på antydningarn om att man kan ha Linux på iPoden. Hur fungerar det? Måste man sitta med Linux i datorn då också? Är det bara med Linux på iPoden man kan få den att visa bilder? Berätta allt ni vet!

Jag varnar för att göra det min iPod hängde sig rejält och jag var tvungen att bända upp den för att koppla bort batteriet!

"hur" hängde den sig då?

I firewire kabeln

Nej men allvarligt, jag tycker det verkar vara en onödig risk att ta.

Ursprungligen av Grothich:

"hur" hängde den sig då?

Den skulle browsa iTunesdatabasen men då sa det stopp, hårddisken började spinna utav bara faen.

är man osäker så ska man nog inte installera. fast har man erfarenheter ifrån andra saker.. well tuta och kör säger jag!

Haha, tack för alla svar. Jag kör med "det vanliga" så länge. Får se sen om jag orkar experimentera med det

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 10:47

jag tycker att det verkar helt värdelöst.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-29 12:16
Ursprungligen av statemachine:

jag tycker att det verkar helt värdelöst.

coolt att det funkar men som ovanstående skriver så verkar det helt värdelöst... än så länge iaf, beror ju på hur mycket dom vidareutvecklare det.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 02:09

och det gick inte att göra total återställning (eller vad det nu heter) ?

nope alla knappar var totalt avstängstda och datorn hittade inte den

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 01:20

jag har linux på min ipod nu och det är faktiskt riktigt roande att spela othello o tetris och visa bilder och leka med kommandon i linux.. (mindre roande att installera dessvärre)

1
Bevaka tråden