Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

byta spår-namn

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man lägger in en skiva på datorn så står det ju oftast "spår 1", "spår 2" osv. som titel på spåret. kan man skriva in titelnamnet på något annat sått än att högerklicka på spåret och sedan göra det genom "visa fil". Det känns så omständigt om man ska skriva in låttitlar för ett helt album!

Snurrade jag till det här totlat, eller är det någon som förstår vad jag menar?

Tack på förhand i vilket fall!

Lägger du själv in skivan i datorn (från original) med ett bra program som exempelvis cdex så kan du kryssa i att den ska fylla i id3 och rätta till fil-namnet själv. Snabbt och lätt.

Något smart sätt för att döpa om olika titlar på många spår som redan är taggade fel vet jag tyvärr inte.

Ja om du har internet igång när du för över skivan så går iTunes till en databas och söker. Får den träff döps skivan och spåren automatiskt. Kolla så du har ställt in iTunes rätt för det. I preferences-> General ska Connect to interenet when needed.

Om skivan inte finns i databasen eller du inte har uppkoplling högerklickar du på filen och väljer Get info. Under fliken info skriver då låtnamn, artist, album mm. Genom att markera alla spår i skivan och välja Get info kan du fylla i artist och album för alla spår på en gång. Du ska definitivt inte döpa själva filen. Låt iTunes sköta det istället. Jag rekommenderar att även ställer in att iTunes ska hålla ordning på musiken åt dig. Det gör du i preferences-> Advanced. Bocka i Keep iTunes Music folder organised. Då kommer låtarrna läggas i mappar efter artist-> Album.

1
Bevaka tråden