- Usher
- Medlem ●
Jag måste ha hjälp...
Jag har en lagt in en massa låtar på ipoden nu... o sorterat dom i spelningslista. Men jag trodde att Ipoden skulle fixa mkt grejjer, men d gjorde den inte. Det här måste ni hjälpa mig den här grejjen, lyssna noga:
En spelningslista heter Red Hot Chilli Peppers, och där i Ligger ALLA deras låtar genom tiderna. Men i verkligheten så e dom sorterade.. kolla:
Red Hot Chilli Peppers -> massa album -> massa låtar (verkligheten)
Red Hot Chili Peppers -> Maasssaa låtar (ipod)
Hur gör jag så att dom blir mer sorterade, så som i verkligheten...
Hjälp mig.. Tack
fel nr;
1. iTunes
2. och inte o
3. mycket inte mkt
4. grejer inte grejjer
5. det inte d
6. är inte e
7. Massa inte Maasssaa
Någon annan smart person hjälper dig med problemet snart, jag hjälpte dig bara lite med stavningen
"fel nr." är inte en komplett mening, vare sig med eller utan den sepkotoma listan, eftersom den saknar predikat. Att det lilla försöket till mening inte inleds med stor bokstav enligt Akademins rekommendationer, gör inte dess kvalitet högre precis.
"fel nr." är inte en komplett mening, vare sig med eller utan den sepkotoma listan, eftersom den saknar predikat. Att det lilla försöket till mening inte inleds med stor bokstav enligt Akademins rekommendationer, gör inte dess kvalitet högre precis.
HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHA
Fy fan va rätt!! Bra skrivet leonardo!
Lägg av, Jag sitter här med Ipoden och blir galen. Allt ligger hur som helst och jag vill få allt i ordning
Fattar inte riktigt men har du fixa allt i Itunes som album, artist, genre mm? DÅ kommer det ju inte på samma sätt i ipoden under bläddra? Däremot ligger alla låtarna löst i själva spellistan..? Har jag förstått problemet rätt?
Lägg av, Jag sitter här med Ipoden och blir galen. Allt ligger hur som helst och jag vill få allt i ordning
Men ÄRLIGT TALAT!
Hur svårt är det att lista ut att man måste fixa id-taggarna på allt man lägger in i iTunes för att saker och ting ska bli sorterat och fint?! Det är faktiskt inte så att iTunes/iPod har nån magisk funktion som sorterar allt som "det ska vara" helt automatiskt.
Innan jag förklarar något så vill jag bara säga att det är bra om du söker i forumet innan du slänger ut en fråga nästa gång. För den här frågan, och liknande har ställts flera gånger på detta forum. Om du letar lite så kommer du hitta många bra svar och tips.
1. Se till att du lägger in namn på Spår/Artist/Album - det är dom viktigaste att ha fixade. Annars kommer inte iTunes/iPod visa något annat än en jävla röra.
2. Lägg in annan information som du vill ha, t.ex Spårnummer, Genre, Årtal osv...
3. För över till din iPod. Bläddra och njut av ordningen.
Och:
Om du lägger alla dina RHCP-låtar i en egen spellista, och du väljer "Spellistor" på iPoden så kommer spåren obönhörligen listas upp i en enda följd som du beskrev.
Om du vill bläddra RHCP/Album/Spår så ska du välja att bläddra bland artister på iPoden. Då kommer de listas upp på det sätt du vill, förutsatt att du fixat taggarna innan.
Hoppas att det här hjälpte något.
Usher: Varför ska du göra en Playlist för det? Om du går in på ""Artist" -> "Red Hot Chili", så får du väl fram alla Red Hot-låtarna i en lång lista där de ligger sorterade i albumordning? Det kräver givetvis att du har ordning på låtinfon och det bör man ju ha!
Jag har själv lagt in ett antal skivor med synthpopbandet S.P.O.C.K och när jag går in på dem i menyn artist så får jag fram alla deras skivor i en trevligt sorterad lista.
Angående Minipod så tycker jag inte att han var dryg och otrevlig utan bara visade bara gjorde oss påminda om att han fortfarande har lärardrömmar! Nej, men det är bra om språket på forumet inte ballar ur.
Det tänker jag också när jag läser dina inlägg minipod
Det tänker jag också när jag läser dina inlägg minipod
Jag har läst hans inlägg i andra trådar. Hans språkliga stilnivå suger mycket, men inte klagar jag för det?
Väldigt beklagligt, men vad kan man förvänta sig från en dryg fjortis med en dryg sthlms-attityd? (Ni som är sthlmare behöver inte ta åt er)
Det har visat sig att Stockholmarna är de mest högutbildade i landet.
Definiera stockholmare. Är det dom som ÄR från Stockholm eller dom som BOR i Stockholm? Räknar man dom som bor där så lär det finnas en och annan norrlänning, skåning, vemsomhelst som bidrar till att ni är så högutbildade. Annars så tror jag inte att dom som är från Stockholm är mer eller mindre utbildade än resten av landet.
Definiera stockholmare. Är det dom som ÄR från Stockholm eller dom som BOR i Stockholm? Räknar man dom som bor där så lär det finnas en och annan norrlänning, skåning, vemsomhelst som bidrar till att ni är så högutbildade. Annars så tror jag inte att dom som är från Stockholm är mer eller mindre utbildade än resten av landet.
Dom som studerat i Stockholm den största delen av sitt liv.
Det räknades inte med barn under 15 då, vilket betyder ungefär från 9an upp till universitets nivå.
Dom som studerat i Stockholm den största delen av sitt liv.
Det räknades inte med barn under 15 då, vilket betyder ungefär från 9an upp till universitets nivå.
Då är det alltså inte stockholmarna (dom som är från Stockholm) som är mest utbildade utan svenskarna som bor och läst i Stockholm. Detta bevisar helt enkelt inte ett dugg om hur utbildade dom infödda stockholmarna är.
Vad har det med din dryghet att göra?
Stockholm har ju flest invånare, därav andelen högutbildade - men det är inte så värst relevant i sammanhanget så jag förstår inte varför du tar upp det överhuvudtaget.
Det har visat sig att enstaka människor på forumet är en skam för alla stockholmare. Du kanse borde sättas lite på tillväxt, och återkomma om några år?