Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

samma låt i olika album

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej...
jag harr många låtar som finns i många olika album... det går ju bara att skriva in ett album och jag vill helst inte ha dubbla filer... någon som vet vad man kan göra för att få en låt att sorteras in i 2 album?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 15:18
Ursprungligen av Massimilliano:

hej...
jag harr många låtar som finns i många olika album... det går ju bara att skriva in ett album och jag vill helst inte ha dubbla filer... någon som vet vad man kan göra för att få en låt att sorteras in i 2 album?

I biblioteket går det inte (vad jag vet).
Det är i så fall om du gör en separat spellista för varje album.

ok... va synd...
ingen annan som vet nåt om det?

  • Medlem
  • 2004-10-05 21:13
Ursprungligen av Massimilliano:

ok... va synd...
ingen annan som vet nåt om det?

Borde det inte gå att fixa så att man har typ en pekare som hänvisar till den riktiga låten. Tex. låt1.mp3 (pekare) ----->låt1.mp3 (själva låten).

Ipoden sorterar låtar efter hur de ligger i biblioteket... Det spelar ingen roll om du gör egna Spellistor det finns ändå i biblioteket. Det är därför det är ett j-vla helv... att få bort filer du absolut inte vill ha t ex e-type. För du måste ta bort dem själv både från biblioteket och eventuell egen spellista.

Ipoden delar upp låtarna själv i biblioteket eftersom alla namn på en köpt skiva redan finns och då behöver du inte själv dela upp :)...

1
Bevaka tråden