Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod i SAAB

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-09-27 22:25

Hej
Är det någon som känner till vilka tilbehör som finns för att koppla in min iPod i min nya SAAB 95?

Tjaoo

Ursprungligen av DaVinci:

Hej
Är det någon som känner till vilka tilbehör som finns för att koppla in min iPod i min nya SAAB 95?

Tjaoo

Itrip
ice>link
För alpine bilstereo's

  • Medlem
  • 2004-09-28 21:32

ice>link finns tyvärr inte för Saab ännu. Jag har provat med fm-sändare men det blir för mycket störningar. Det som fungerar bäst i min nya 9-5 är en vanlig kassettadapter köpt på OnOff. iPoden passar fint i mugghållaren.

Ursprungligen av SV O:

ice>link finns tyvärr inte för Saab ännu. Jag har provat med fm-sändare men det blir för mycket störningar. Det som fungerar bäst i min nya 9-5 är en vanlig kassettadapter köpt på OnOff. iPoden passar fint i mugghållaren.

du menar inte att det finns kassett i en ny bil ? :eek:

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-09-29 17:30

ok... det var det jag trodde. Tack!

Testa en FM-Modulator dvs inte en skräpig sändare.

Det där med alpine stereo kan man sticka under stolen. Ska man satsa på att köpa ny bilstereo så satsa då i stället på en stereo (valfritt märke) med aux in. Då kan du köra in 2xrca till 3.5mm stereo plugg direkt in i ipoden. Sen ström frågan så är det rätt enkelt genom att köpa 12volts adapter.

Voila! Klart. Ipod i bilen

Alternativt som SV O sa köp en adapter från kassett till 3.5mm stereo plugg. Funkar och är absolut smidigast.

Över och ut

Köp den billigaste Sony med cd-växlaringång. Då kan du koppla på en ice>link.
Då kan du även styra iPoden med stereons fjärrkontroll.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 12:54

fast är det inte rätt värt att kunna byta låtar med steron, jobbigt att börja fippla med iPoden när man kör

då ska man ju ha ögonen på vägen

1
Bevaka tråden