Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se betyget på iPoden

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-28 21:33

Finns det något program som man kan ta bort låtar från iPoden genom att sortera efter betyget. I Ephpod kunde man inte se vad man hade satt för betyg på låtarna. Tex. Jag vill ta bort några av låtarna som jag bara har en * på. Jag använder inte iTunes för jag har inte plats med mitt musikbibliotek på datorn.

I iTunes:

Om du har stängt av autosynkningen så ska det inte vara några probs att gå in po podden och sortera efter betyg markera alla låtar som du tycker är dåliga och ta bort dem!

Men märk väl att om du inte har stängt av autosynkning så kommer du att radera alla låtarna från din iPod

tycker iTunes är överlägset alla andra program!

• Medlem
  • 2004-09-29 11:19
Ursprungligen av Kellogs:

I iTunes:

Om du har stängt av autosynkningen så ska det inte vara några probs att gå in po podden och sortera efter betyg markera alla låtar som du tycker är dåliga och ta bort dem!

Men märk väl att om du inte har stängt av autosynkning så kommer du att radera alla låtarna från din iPod

tycker iTunes är överlägset alla andra program!

Jag har tittat i programmet och jag hittar inte var man stänger av autosyncningen.

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-09-29 17:12
Ursprungligen av Ere:

Jag har tittat i programmet och jag hittar inte var man stänger av autosyncningen.

Du måste gå in på inställningar för din iPod (från iTunes), och det tror jag bara du kan göra när den är inkopplad.

• Medlem
  • 2004-09-29 17:42
Ursprungligen av Spyder:

Du måste gå in på inställningar för din iPod (från iTunes), och det tror jag bara du kan göra när den är inkopplad.

Men menas det inte med autosyncning att den syncar direkt när jag öppnar iTunes och har iPoden inkopplad? Då fungerar inte det som du säger isåfall.
Jag vill verkligen inte få att den syncar mot en tom spellista.

Smart playlist anyone?

ja jag tänkte det också men fungerar det att göra en sån på podden bara?

Nä det är ett litet krux...om autosyncningen är på så kommer allt att försvinna...har du verekligen ingen plats på din dator för musiken inte ens för en lite stund??

Autosynkning är precis det du beskrev, att den uppdateras direkt när den kopplas in!

• Medlem
  • 2004-09-30 20:48
Ursprungligen av Kellogs:

Nä det är ett litet krux...om autosyncningen är på så kommer allt att försvinna...har du verekligen ingen plats på din dator för musiken inte ens för en lite stund??

Autosynkning är precis det du beskrev, att den uppdateras direkt när den kopplas in!

Hmm.. jag har plats på hdd om jag lägger över låtar från ipoden-->hdd och samtidigt flyttar data från hdd-->ipoden. Då har jag i slutändan data på ipoden och mina låtar på hdd.

Vad händer om jag i detta läge ansluter ipoden och det visar sig att iTunes gör en autosyncning. Förlorar jag all data på ipoden eller är det bara att den syncas mot en tom spellista? För om detta fungerar så borde jag då i detta läge bara kunna lägga tillbaka datafilerna på hdd och låtarna till ipoden.

Sparas betygen och hur många gånger jag har spelat varje låt eller blir det nollställt?

1
Bevaka tråden