Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sorterings fråga...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

håller på att fixa lite i itunes..

har alla mina album kategoriserat i id3 taggar snyggt och prydligt med

artist album title genre år.

sen ahr jag typ 600 låtar till som inte ligger i hela album.. hur ska man bäst göra med dem?

någon som har nåt bra förslag,, skulle vara rätt skönt att ha dem under samma artist -album kanske?

Ursprungligen av knuski:

håller på att fixa lite i itunes..

har alla mina album kategoriserat i id3 taggar snyggt och prydligt med

artist album title genre år.

sen ahr jag typ 600 låtar till som inte ligger i hela album.. hur ska man bäst göra med dem?

någon som har nåt bra förslag,, skulle vara rätt skönt att ha dem under samma artist -album kanske?

Jag har samma "problem" som du. Löste det genom att låta alla "udda" låtar som inte tillhörde nåt album, ingå i ett albumjag kallar "Blandat". Funkar bra...varje gång jag laddar ner en udda låt fixar jag bara så att den hör till Blandat albumet i ID3 taggen.

/P.K.

lägg till spellistor.. jag har gjort en topp 100, 80 tals, träningslista med workout musik osv att lägga allt i en blandat är inteså bra ide

Ursprungligen av erreth:

lägg till spellistor.. jag har gjort en topp 100, 80 tals, träningslista med workout musik osv att lägga allt i en blandat är inteså bra ide

Oh yes it is...

Öhh? Är alla låtarna samma artist, eller vad menar du? Om låtarna har id3-taggar redan så ska de dyka upp på rätt ställe i Itunes när du importerar dem (eller väljer "Lägg till i biblioteket...". Om låtarna däremot inte har några id3-taggar så väljer Itunes att visa filnamnet i spårtitel-kolumnen. Och sen får du redigera id3-infot själv den "hårda vägen". Om du vill att Itunes ska ändra och ordna filnamnen till t.ex. "01 Spårtitiel.mp3" så väljer du inställningarna "Ordna mappen iTunes music" och "Skapa filnamn med spårnummer" (om du nu också vill ha numret som i mitt exempel).

Nej asså. de "övriga" låtarna är alla möjliga olika låtar med alla möjliga olika artister..

kör nog på att lägga dem i ett blandat album, skulle aldrig orka uppdatera en topp 100 typ

1
Bevaka tråden