Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kalla mig dum, alla nördar, men jag har faktiskt prövat att installera linux på min 4g-ipod 40 gb (http://sourceforge.net/projects/ipodlinuxinst/) och nu har ipoden gått sönder! :eek:
Jag kan inte ansluta den till datorn för att boot-filerna på ipoden är fel, så det går inte att göra någonting med den! Jag kan inte installera de vanliga filerna från apple, eller köra linuxinstallationen som jag tankade.

Hjälp mig, vad i helskotta ska jag göra!?

reset ipod?

Hur gör jag det?

hur resetar jag min ipod?
Ska jag hålla inne några knappar samtidigt, och i såna fall vilka?

• Oregistrerad
  • 2004-09-30 18:21

Om du kopplar den till datorn och återstället är väl det enda jag tror ska kunna fungera

annars har du ställt till det rejält själv.

//C

Läs manualen...det finns ett diskmode som kanske kan reparera men det är inte alls säkert.
Kan du inte alls se den i dator kan det vara kört, dessutom finns det en risk för att du har förbrukat din garanti när du installerat Linux (OBS OBS! tror jag)

Min fet hängde sig så att jag var tvungen att bända upp den och dra loss batterisladden.

Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig!

jag med! :/

Men hur var det för dig när det hängde sig?
Var det så att äpplet syntes, sen någon konstig mapp med ett utropstecken, sen stänger den av sig? Så är det för mig varje gång jag startar den.... Om det var så för dig, hur löste du det?

Kolla manualen eller sök på forumet hur du kommer in i diskläget så ska det nog lösa sig. Kommer du in i diskläget kan du tvinga på iPoden en återställning...

okej, tack för tipset fredrikb
jag hittade hur jag skulle göra på apples amerikanska hemsida;

Putting iPod mini or iPod (Click Wheel) into Disk Mode

1 Plug the iPod Power Adapter into an electrical outlet and connect iPod to the power adapter.

2 Toggle the Hold switch on and off. (Set it to Hold, then turn it off again.)

3 Press and hold the Menu and Select buttons for at least 6 seconds until the Apple logo appears.

4 When the Apple logo appears, release the Menu and Select buttons and immediately press and hold the Select and the Play/Pause buttons until the Disk Mode screen appears.

5 Disconnect iPod from the power adapter and connect it to your computer.

Så nu ska det nog fixa sig

äh, fan det fnkade inte det heller :/

Ska pröva att installera det på en macosX-dator nu, tror hårddisken formateras annorlunda då
Det är ju fat32 på windows, så jag antar att det är något annat på macosX eller vad vet ni nördar om det?

HFS tror jag

1
Bevaka tråden