Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes problem

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag vill uppdatera itunes via internet eller ladda ner ID3 taggar får man bara ett felmeddelande att den inte kan kontakta servern. Jag har även prövat att stänga av brandväggen ifall det var den som trilskades men det funkade ändå inte
Jag vill helst undvika att behöva ladda ner andra program. Vore tacksam om någon kunde hjälpa en n00big blivande iPod-ägare

Glömde också, kan iPod mini spela Apple Lossless (.m4a)?

Ursprungligen av Halligalli:

Glömde också, kan iPod mini spela Apple Lossless (.m4a)?

absolut

Ursprungligen av Halligalli:

Glömde också, kan iPod mini spela Apple Lossless (.m4a)?

Ja den kan spela lossles men det är inte m4a. m4a är aac bara så att du vet!

hehe

Skumt, fungerar bra på min dator.

Så jag är den enda som inte kan uppdatera iTunes . Jag kan komma in i ITM så mitt internet är det inget fel på. Och Kellogs, när jag kollar på mina lossles-filer så står det .m4a, konstigt.

Har nu forskat runt lite och sett att Apple lossless baserar sig på AAC, så filnamnet ändrar inte sig. Dem använder också ett eget codec kallat ALAC - "Apple Lossless Audio Codec" - som tydligen inte funkar med något annat program än iTunes Qoucktime och WMA med ett speciellt codec.

ok tackar frö infot

Har nu forskat runt ännu mer och har sett att CDDB bara ger id3-taggar till skivor som man har i läsaren, och att uppdateringen av iTunes funkar inte för oss arma PC-användare. Så vi för vänja oss med att (som vanligt) göra det den svåra, eller åtminstone jobbiga vägen tills Äpple har fixat det :).

eller tills vi inser det rätta och skaffar mac!

Jag inser att en iBook är det rätta när min plånbok gått rejält upp i vikt,
bara 7 månader kvar nu :). Tills dess duger min sketna pc.

1
Bevaka tråden