Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

funktioner du hade velat se på ipod om 50 år

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag hade velat ha:

ett avtagbart frontskal med en LCD skärm under som täcker hela ipoden ena sida så
man kan se filmer,surfa spela 64 bitars spel på en mini widescreen, skriva!
, ett Fruitloops, ipod edition så man kan göra musik på ipoden hade vart riktigt fett och att man kunde sköta allting manuellt i ipoden som att sortera å ta bort låtar å sånt, inbyggd itrip och trådlösa hörlurar och ett fack för bussbiljetten... sååå fett.. hade lätt inte bangat för en sån om 50-60 år

nehe, där ser man.

Jag skulle ju hellre se att iPoden är inopererad i armen med en holografisk display. Som man styr med hjälp av sensorer i hjärnan. Och att ljudet inte tar omvägen genom öronen, utan går direkt in i hjärnan. För ultimat ljudkvalitet.

  • Medlem
  • 2004-10-03 00:55
Ursprungligen av DrRotmos:

Jag skulle ju hellre se att iPoden är inopererad i armen med en holografisk display. Som man styr med hjälp av sensorer i hjärnan. Och att ljudet inte tar omvägen genom öronen, utan går direkt in i hjärnan. För ultimat ljudkvalitet.

Haha. Jag håller med..

erreth tänker för primitivt.

Ursprungligen av DrRotmos:

Jag skulle ju hellre se att iPoden är inopererad i armen med en holografisk display. Som man styr med hjälp av sensorer i hjärnan. Och att ljudet inte tar omvägen genom öronen, utan går direkt in i hjärnan. För ultimat ljudkvalitet.

För en gångs skull håller jag med dig

Jag tycker du erreth att en liten dator inbyggd med någon skärm så man kan lagra och spela filmer på ipoden hade varit mumsigt!!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-03 09:50

Jag tycker iPod är toppen som den är.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-03 11:43

tycker att sådana här trådar är onödiga

men Rotmos har nog rätt. Men då försvinner de roliga med att styla med det nya man köpt, eftersom det sitter i huden....

Och sedan, en iPod är för musik, vill du kunna se filmer eller skriva så finns det andra saker du kan köpa....

ok kanske flyttbar hårdisk också...men vad är det roliga att se en film på en 5 tums skärm

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 16:26
Ursprungligen av Archduk3:

tycker att sådana här trådar är onödiga

men Rotmos har nog rätt. Men då försvinner de roliga med att styla med det nya man köpt, eftersom det sitter i huden....

Och sedan, en iPod är för musik, vill du kunna se filmer eller skriva så finns det andra saker du kan köpa....

ok kanske flyttbar hårdisk också...men vad är det roliga att se en film på en 5 tums skärm

//C

men tråkmåns!

den där lilla holo-displayen i armen kan man iaf flasha med.. sen kan man ju alltid tatuera typ "här ligger en ipod" på armen.

med risk att få sin arm avsliten? eller uppsnittad an nån?

nej tack,

lika dumt som att skriva sitt bankkonto på pannan

  • Oregistrerad
  • 2004-10-07 01:20

men om en sådär 50-60 år har man säkert kommit på ett sätt att få armar med ipods att växa ut igen

  • Oregistrerad
  • 2004-10-07 12:30

ja, 50-60 år låter lite väl lång tid.. man borde kommit längre än vad erreth skriver vid det laget! det erreth skriver om kan ju i princip redan byggas idag, och om 50 år har vi definitivt mer avancerad teknologi än så!

intravenös! en enkel spruta, man blir uppkopplad till något allsmäktigt informationsbibliotek via tankekraft och kan nå precis vilken info man själv vill med enorm hastighet.
det fungerar helt enkelt som blodkroppar, fast är elektroniskt typ. vem behöver display och grejor? det funkar liksom automatiskt av känsla...
eller så är det dumt att spekulera för mycket om framtidsteknologi

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-12-31 15:57

haha =D

Ursprungligen av Markus-:

haha =D

Två månader senare ^^

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-31 18:28
Ursprungligen av minipod:

Två månader senare ^^

det tog ett tag för alla intryck att sjunka in... kanske. haha

  • Oregistrerad
  • 2005-01-03 13:09

Ipoden blir typ som liftarens guide till galaxen med musik

skulle va sjysst om den kunde vara lite större, ha en uppvikbar skärm, tangentbord å typ cdbrännare, å koppla upp sig på internet...å spela spel..å ha typ.. ordbehandling...eller... vänta nu.... öhh... förresten glöm det...

Om 50 år?
Laserkanon är ju ett måste, och något töntigt "clickwheel" är ju pinsamt, den styrs med bara tanken..

En plugg i armen direkt kopplad till det lilla ipodchipet, med dett får du tillgång till holografiska konserter, databaser fulla med all musik. skärm behövs inte då du sköter allt med tankarna och den lilla ipodlinsen. Eller? Vem Vet, Njut av din ipod nu, den är ju revolutionerande i sig!

haha fan va kul å läsa om nån som vill ha video i ipoden.. sen ser man att den va från 04.. kul iaf

Självklart bättre batteri. Batteri tiden på dom senaste ipods är jävligt dåligt. Specielt om man ska nvända sig av photo och film funktionerna. Själv har jag ne ipod photo med 18 timmars batteri tid och efter att ha pumpat en massa hög musik och bläddrat igenom bilder en massa gånger så dog batteriet efter drygt 7-8 timmar. Dessvärre är det att se på film på den nya ipoden. Ser man på film i en halvtimme så försvinner en fjärde del utav batteri kapaciteten. Själv kommer jag att behålla min photo tills apple släpper en ipod med minst 30 timmars batteri tid.

nej det här borde ha grymt om det kommer en ipod med oändligt med minne och oändligt med batteritid som man har inbyggdt i kroppen och den stryr sej av hjärnan och man väljer filmer genom att av sej själv hehe

Det är så roligt när man läser en tråd och inte på direkten upptäcker att den är två år gammal.

Här kommer ändå mitt bidrag.

Jag skulle önska en iPod utan fysikt minne, istället är man alltid uppkopplad mot iTunes Music store och mot en vettig månadsavgift får tillgång till hela dess arkiv.

1
Bevaka tråden