Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är winamp värt det?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det värt att använda Winamp till min iPod mini? Som en van Winamp användare så skulle jag anta att det vore bra, för jag stöter alltid på problem med iTunes vilket jag inte orkar med, vill bara kasta in låtarna på bäbisen utan en massa krångel.

Jag stötte på ett lustigt problem häromdagen när jag skulle lägga till lite fler låtar fast från en annan dator... Installerade programvaran som vanligt och allt var ju frid och fröjd för det hittade ju min iPod och så. Men sen hände nåt skumt när jag lade till ett gäng låtar, Poff! Så försvann alla låtarna. Visst jag kan ju ha gjort nåt fel men är det inte lite konstigt att det inte kommer upp något felmeddelande som säger till att jag är på väg att radera alla mina låtar från iPoden? Är jag ensam om detta?

Örkar inte...

Det har hänt mig att låtarna "försvinner" ifrån iPoden. Låtarna finns ju dock kvar på iPoden rent fysisikt men av någon anledning så syns de inte...

Ursprungligen av GuitarFReak:

Det har hänt mig att låtarna "försvinner" ifrån iPoden. Låtarna finns ju dock kvar på iPoden rent fysisikt men av någon anledning så syns de inte...

Men det är ju underligt för de tar ju inte upp någon plats, hur löste du detta?

Ursprungligen av bricla:

Är det värt att använda Winamp till min iPod mini? Som en van Winamp användare så skulle jag anta att det vore bra, för jag stöter alltid på problem med iTunes vilket jag inte orkar med, vill bara kasta in låtarna på bäbisen utan en massa krångel.

Jag stötte på ett lustigt problem häromdagen när jag skulle lägga till lite fler låtar fast från en annan dator... Installerade programvaran som vanligt och allt var ju frid och fröjd för det hittade ju min iPod och så. Men sen hände nåt skumt när jag lade till ett gäng låtar, Poff! Så försvann alla låtarna. Visst jag kan ju ha gjort nåt fel men är det inte lite konstigt att det inte kommer upp något felmeddelande som säger till att jag är på väg att radera alla mina låtar från iPoden? Är jag ensam om detta?

Örkar inte...

Tjena K!

Du sa att du la över låtarna från en annan dator, än den vanliga. Kan det inte vara så att när du synkade, förlorade du låtar du hade, och ersatte de med de låtar du ville lägga över. Fattar du? Eller funkar det så?

Ursprungligen av Sl1ng.:

Tjena K!

Du sa att du la över låtarna från en annan dator, än den vanliga. Kan det inte vara så att när du synkade, förlorade du låtar du hade, och ersatte de med de låtar du ville lägga över. Fattar du? Eller funkar det så?

Wzup with the K??? haha C tack...

Jo men det kan ju stämma, för det var när han skulle synka som allt försvann. Använder du iTunes lr vad kör du med? Jag ska nog prova med Winamp för det känner man ju lätt igen sig i och jag orkar inte med att krångla... Orkar inte ens felsöka och lära mig hur jag gör det rätt, haha..

dom tar plats men datorn/ipoden räknar inte den platsen eftersom den ändå skulle raderas om du skriver över med nåt nytt... om du vill ha tillbaka låtarna så ska du använda ephpod... funkar också bra att lägga över låtar med

Okej C! (var tvungen att tänka efter?)

På lång sikt tror jag att man tjänar på att använda iTunes, tror det blir mer ordning på det sättet. Nu har jag inte testat Winamp, men jag tycker iTunes funkar prima. Bara man har sorterat ID3 taggarna rätt. Annars kan det bli lite rörigt. Mildt sagt.

Ursprungligen av Sl1ng.:

Okej C! (var tvungen att tänka efter?)

På lång sikt tror jag att man tjänar på att använda iTunes, tror det blir mer ordning på det sättet. Nu har jag inte testat Winamp, men jag tycker iTunes funkar prima. Bara man har sorterat ID3 taggarna rätt. Annars kan det bli lite rörigt. Mildt sagt.

Hehe

Jo det är nog sant som du säger, just nu är det en väldig oreda på podden pga. att taggarna inte stämmer för fem öre. Eller stämmer och stämmer, jag hittar den låten jag vill och så men det ska vara prydligt och det kan jag inte säga att det är. Det är nog värt att sätta sig och sortera dem ordentligt.

Säger bara winamp media library och iPod plugin för att föra över till podden. Fin ordning genom id3-taggar, kan hantera iPodens settings utan att ha den connected dvs stänga av autosync innan man kopplar in iPoden vid en ev. ominstallation etc. Dessutom är winamp mindre resurskrävande och mycket snyggare layout än iTunes (anser jag) med det iTunes-skin jag personligen använder, hehe sa emot mig själv lite där men uppbyggnaden i winamp tycker jag är bättre.

Tack för ordet!

Visst kan man använda Winamp ML Plugin till iPod... Väldigt snyggt tills det fuckar upp hela ditt bibliotek! Instabilt som sheiz enligt mig... Kör iTunes och gå igenom alla låtarna med T&R istället... Bättre!

Ehh verkar som en del har fått lite saker om bakfoten...

om man har Autosync på (detta är en inställning som görs mha iTunes på iPoden), om man kopplar sin iPod till en dator med ett annat iTunes bibliotek (annan databasfil) så kommer de låtar som inte överenstämmer med med databasfilen på podden att raderas från delnna. (de ligger inte kvar utan de blir raderade) Men om man stängerav autosynkning så kan man läga in musik från vilken dator som helst!

ville bara reda ut en del oklarheter, jag älskar iTunes men om man är mer van vid WinAmp så kan det ju vara värt att köra det!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 18:28

Jag hade ingen aning om att man kunde använda Winamp till iPod Mini.

1
Bevaka tråden